دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
نمایشگاه مجازی قرآن نسبت به قبل مخاطب بیشتری را جذب کرده است

مسئول امور توزیع و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: نمایشگاه مجازی قرآن کریم در مقایسه با سال‌های قبل که نمایشگاه به صورت حضوری برگزار می‌شد، مخاطبان بیشتری را جذب کرده و فروش بهتری داشته است.

محمدمهدی شریعتی، مسئول امور توزیع و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره حضور این انتشارات در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم گفت: در این نمایشگاه، 150 عنوان کتاب با موضوعات قرآنی را عرضه کرده‌ایم و با توجه به اینکه امسال، سال اول هست که نمایشگاه قرآن کریم به صورت مجازی برگزار می‌شود، در مقایسه با سال‌های قبل که نمایشگاه به صورت حضوری در مصلی تهران برگزار می‌شد، مخاطبان بیشتری را جذب کرده و نمایشگاه فروش بهتری داشته است.
 
وی اظهار کرد: پست نیز همکاری خوبی در ارسال کتاب‌ها دارد و کتاب‌هایی که مبالغ زیر 50 هزارتومان دارند را رایگان ارسال می‌کند و بسته‌بندی‌ها هم مناسب است.
 
شریعتی شرایط برگزاری نمایشگاه قرآن مجازی را مناسب‌تر از نمایشگاه حضوری دانست و افزود: نمایشگاه قرآن با توجه به اینکه در ماه رمضان برگزار می‌شود، خیلی بازدیدکننده نداشت، اما در این نمایشگاه مخاطبان خیلی راحت کتاب مورد علاقه خود را درخواست می‌دهند، ناشر پرینت می‌گیرد و کتاب‌ها را از طریق پست به دستشان می‌رساند.
 
وی عملکرد سامانه را از نظر زیرساخت فنی بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: برخی ایرادات و نقاط ضعف در این زمینه در نمایشگاه کتاب وجود داشت که خوشبختانه در این نمایشگاه برطرف شده است، البته در این نمایشگاه تراکم مخاطبان هم کمتر است و مجموع این عوامل باعث عملکرد بهتر این نمایشگاه شده است.
 
مسئول امور توزیع و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره آثار ارائه شده از سوی این مرکز در نمایشگاه مجازی قرآن کریم عنوان کرد: پژوهشگاه علوم فرهنگی بیشتر در زمینه انتشار کتاب‌های قرآنی، تاریخ اسلام، فقه و احکام فعالیت می‌کند و در این نمایشگاه نیز تاکنون در زمینه موضوعات تاریخ اسلام و سیره اهل بیت(ع) استقبال خوبی از سوی مخاطبان صورت گرفته است و پرفروش‌ترین کتاب‌ها، «سیره اقتصادی معصومان»، «از عرصه سیمرغ»، «خشونت اجتماعی از منظر قرآن»، «فقه قرائت قرآن»، «اعجاز قرآن» و «بدعت در قرآن» بوده است.
 
وی همچنین نظارت را از عوامل مؤثر در ارسال به موقع کتاب‌ها عنوان کرد و گفت: گاهی ممکن است برخی ناشران به سایت مراجعه نکرده باشند و اطلاع نداشته باشند که کتابی خریداری شده با پیام ناظران متوجه می‌شوند که سفارش جدیدی دارند و پی‌گیری می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها