شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
رشد 60 درصدی صدور مجوز کتاب در استان فارس طی 4 سال اخیر

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از رشد 60 درصدی صدور مجوز کتاب در 4 سال اخیر در این استان خبر داد.

مهدی امیدبخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، با بیان اینکه علی‌رغم همه مشکلات در حوزه نشر و چاپ کتاب و گرانی کاغذ، این مسائل موجب نشده که میزان نشر کتاب در استان فارس دچار خدشه شود، گفت: آمار استان فارس در مقایسه عملکرد واحد کتاب‌شناسی بر اساس مجوزهای صادر شده مطلوب است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: به گواه مدیرکل دفتر کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از تهران، استان فارس دارای آمار قابل قبولی است.
 
امیدبخش با اعلام اینکه در سال 1396 میزان صدور مجوز کتاب در 11 حوزه، 948 مورد بوده است، افزود: این آمار در سال گذشته به 1475 مورد رسید.
 
به گفته معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با وجود اینکه در سال 1397 شمار صدور مجوز کتاب در فارس 1205 مورد بود، این رقم در سال 1398 با کاهش روبه‌رو شد و به 1116 مورد رسید.
 
وی بیشترین میزان صدور مجوز کتاب در استان فارس را در حوزه ادبیات برشمرد و گفت: در این زمینه سال گذشته 407 مجوز کتاب صادر شد. با این حال کمترین تقاضای صدور مجوز کتاب در حوزه هنر بوده که 68 مجوز صادر شده است.
 
امیدبخش با این حال از رشد قابل توجه کتاب‌های کودک و نوجوان در استان فارس خبر داد و گفت: سال گذشته 217 مجوز کتاب در این حوزه صادر شده است که نسبت به سال 1396 شاهد 4 برابری رشد این حوزه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها