شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
کتاب نفیس ۱۰۰ چهره ماندگار صنعت چاپ منتشر می‌شود

کتاب نفیس ۱۰۰ چهره ماندگار صنعت چاپ همزمان با برگزاری آیین سپاس از چهر‌ه‌های ماندگار صنعت چاپ منتشر خواهد شد، قرار است زندگی‌نامه چهره‌های شاخص صنعت چاپ در این اثر منتشر شود.

حمید متواضع مدیر چاپ ابیانه و مجری انتشار کتاب ۱۰۰ چهره ماندگار صنعت چاپ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به مراحل آماده‌سازی این اثر توضیح داد: هیات امنای برگزاری آیین سپاس از چهره‌های ماندگار صنعت چاپ تصمیم گرفتند از افرادی که در حوزه این صنعت طی ۱۰۰ سال اخیر فعال بود‌ه‌اند تقدیر کنند و در کنار این مراسم کتابی به یادبود از زندگی‌نامه و تلاش‌های آن‌ها چاپ شود.
 
وی افزود: در این میان کنار افراد مسن و پیشکسوت صنعت چاپ افراد جوان و کارآفرینی حضور دارند که در پویایی و فعال بودن این صنعت نقش داشتند و قرار است در این کتاب اسامی آ‌ن‌ها نیز درج شود.
 
متواضع با بیان اینکه صنعت چاپ اهمیت زیادی در زندگی مردم دارد، گفت: این اهمیت باید در قالب‌های جذاب و متنوع به مردم و مسئولان شناسانده شود و به همین دلیل در این مجموعه علاوه بر زندگی‌نامه ۱۰۰ چهره ماندگار صنعت چاپ و شرح و توضیح درباره چگونگی آن‌ها به حوزه چاپ به همراه تصاویر از زادگاه هر یک از این افراد نیز اطلاعاتی در کتاب درج خواهد شد تا یک اثر نفیس و ارزشمند باشد.
 
وی تاکید کرد: طرح‌های اولیه کتاب آماده شده است و مطالب و زندگی‌نامه افراد به مرور در حال تنظیم و آماده‌سازی است، همچنین قرار است کتاب مقدمه و پیشگفتارهای ویژه‌ای از دست‌اندرکاران و نام‌آوران این حوزه داشته باشد و به موضوع سابقه و تاریخچه صنعت چاپ در ایران پرداخته شود.
 
متواضع با بیان اینکه ممکن است این کتاب در سال‌های آینده به زبان‌های دیگری منتشر شود، عنوان کرد: قرار است در کنار معرفی چهره‌ها، شغل و تخصص هر فرد نیز معرفی شده و تاریخچه رسته و دسته فعالیت نیز به صورت کامل معرفی شود.
 
وی با بیان اینکه قصد ما فقط این نیست که چهره‌ها را معرفی کنیم، گفت: در کنار این موضوع اهمیت و قدرت صنعت چاپ در دنیای امروز بخصوص در حوزه نشر و بسته‌بندی را نیز معرفی خواهیم کرد تا به عنوان یک اثر ماندگار از صنعت چاپ کشور به یادگار باقی بماند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها