سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
طرح اهدای کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان قم اجرا می‌شود

سجاد عمرانی از اجرای طرح اهدای کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان قم با شعار «لذت خواندن را به اشتراک بگذارید» خبر داد.

سجاد عمرانی، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان قم در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، در رابطه با از اجرای طرح اهدای کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان قم با شعار «لذت خواندن را به اشتراک بگذارید»، گفت: کتاب در جامعه تمدنی اسلام، میراثی ماندگار است. رشد و شکوفایی هر جامعه و ملتی در گروی رشد فکری و فرهنگی آنهاست که گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این میان نقشی بسیار حائز اهمیت دارد.

وی از نیاز این اداره‌کل جهت تامین منابع و اهدای کتاب به مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان قم خبر داد و افزود: این اداره‌کل به منظور تقویت و تامین منابع و همچنین جلب مشارکت اعضا و احساس تعلق در جهت تامین منابع کتابخانه‌ها، طرح اهدای کتاب را اجرا کرده است.
 
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم اضافه کرد: مردم استان قم می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین کتابخانه عمومی محل اقامت خود یا اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی از طریق کمک‌های نقدی، خرید کتاب و اهدای کتب شخصی و کتاب‌های خوانده شده و کم استفاده در این طرح شرکت کنند.
 
عمرانی تصریح کرد: با فرهنگ‌سازی اهدای کتاب‌های مفید و بدون استفاده موجود در منازل و ادارات امکان دسترسی کتاب جوانان و علاقه‌مندان به کتاب و منابع خواندنی افزایش خواهد یافت و همچنین سنت حسنه اهدای کتاب نیز ترویج می‌شود.

این مقام مسئول از نزدیک بودن افتتاح کتابخانه مرکزی قم خبر داد و گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته کتابخانه مرکزی قم تا پایان بهار 1400 به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
عمرانی در پایان گفت: ظرفیت مخزن این پروژه بزرگ فرهنگی استان قم حدود 60 هزار عنوان کتاب است؛ در‌حالی‌که تاکنون تنها 25 هزار عنوان کتاب تامین شده است که برای شهر فرهنگی قم این تعداد منابع زیبنده نیست. در این زمینه تقاضای همیاری و کمک خیرین، سازمان‌ها و مردم را در جهت تامین منابع کتابخانه مرکزی قم داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها