جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
مسابقه خاطره‌نویسی، داستان کوتاه و شعر در زنجان برگزار می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: به مناسبت برگزاری کنگره 3535 شهید زنجانی، مسابقه خاطره‌نویسی، داستان کوتاه و شعر در زنجان برگزار می‌شود.

کامران جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: امسال قرار است کنگره ملی 3535 شهید زنجانی با مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌های مختلفی برای برگزاری این کنگره در نظر گرفته شده است که هریک بنا به وظایف خود برنامه‌های مرتبط را اجرایی خواهند کرد، گفت: در همین راستا چند جشنواره موضوعی مرتبط با دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

جعفری از برگزاری جشنواره‌های داستان نویسی و خاطرات شهدای غواص نیز خبر داد و گفت: علاوه بر این نسبت به آماده‌سازی قطعات صوتی و تصویری کنگره 3535 شهید استان نیز توسط جهاد دانشگاهی انجام می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان همچنین از واگذاری بخش طراحی پوستر و برگزاری جشنواره خوشنویسی این کنگره نیز به جهاد دانشگاهی استان خبر داد و گفت: همچنین در پایان جشنواره‌ها داستان‌های کوتاه از شهدای استان زنجان از زبان همرزمان و جانبازان جمع‌آوری تبدیل به کتاب خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین کمیته آفرینش‌های ادبی جشنواره نیز مسابقه خاطره‌نویسی، داستان کوتاه، شعر، طراحی و اینفوگرافیک را با موضوعات دفاع مقدس و شهدای زنجان برگزار می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با اشاره به اینکه بخش عمومی جشنواره شامل فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت‌های شهدای دفاع مقدس است، گفت: همچنین بخش ویژه نیز شامل شهدای غواص دریادل و شهیدان مدافع حرم استان زنجان است.

وی با اشاره به مقررات عمومی درنظرگرفته‌شده برای جشنواره گفت: درون‌مایه آثار باید مطابق محورهای اعلام‌شده باشد و تعداد آثار ارسالی در هر بخش نباید از 3 اثر بیشتر باشد (هر شرکت‌کننده مجاز به شرکت در دو بخش است)، همچنان‌که دبیرخانه در چاپ کتاب، بروشور و موارد تبلیغاتی با نام مولف آزاد است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان تأکید کرد: آثار ارسالی در بخش داستان کوتاه باید حداقل 1500 کلمه و حداکثر 5000 کلمه باشد.

جعفری با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا دوم شهریور امسال است و آثاری که پس از زمان مشخص‌شده ارسال شوند، پذیرفته نخواهند شد، گفت: آثار ارائه‌شده نباید در کتابی چاپ و یا در جشنواره‌ای حائز رتبه شده باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان تصریح کرد: جوایز جشنواره نیز برای نفر اول، لوح تقدیر، تندیس گنگره به همراه جایزه نقدی 15میلیون ریالی، نفر دوم، لوح تقدیر، تندیس گنگره به همراه جایزه نقدی 10‌میلیون ریالی و نفر سوم نیز لوح تقدیر، تندیس گنگره به همراه جایزه نقدی 7‌میلیون‌ ریالی است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: به نفراتی که با عنوان شایستگان تقدیر انتخاب شوند جوایز غیرنقدی و لوح سپاس تقدیم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها