پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان تدوین می‌‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان تدوین می‌‌شود.

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان به عنوان کتاب زنجان چاپ می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه کتاب دانشنامه فرهنگ و تمدن ایران در واقع دایره‌المعارف همه ویژگی‌های زنجان خواهد بود، تصریح کرد: این دانشنامه شامل استان زنجان و تمام مناطق قومی و فرهنگی استان خواهد بود که توسط انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به تاثيرگذاری زنجان در تاريخ سياسی، فرهنگي و اجتماعی تدوين و تاليف دانشنامه‌ای اختصاصي كه بتواند آگاهي‌های علمي، مستند، گويا و مختصر و جامع به صورت منظم و طبقه‌بندی‌شده از تاريخ، جغرافيا، فرهنگ، اقتصاد و جامعه استان زنجان در اختيار علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار دهد، ضروری به نظر می‌رسد.

احمدخانی گفت: دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان در چهار جلد و مربوط به سه دوره پیش از اسلام، اسلام و دوره معاصر تهیه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: دانشنامه زنجان در زمره دانشنامه‌های اختصاصی قرار مي‌گيرد و حاوی اطلاعاتي خواهد بود كه به نحوی با اين شهر در طول تاريخ در پيوند بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز به وجود پژوهش‌های متعدد از آثار ناملموس بسیاری از دوره‌های قبل از اسلام، اسلام و معاصر استان در میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: این مجموعه آمادگی خود را برای حمایت از این کار پژوهشی اعلام می‌دارد.

امیر ارجمند ادامه داد: اطلاعات تاریخی متعددی در این مجموعه وجود دارد که می‌تواند مرجعی برای تهیه این دانشنامه در استان باشد و اطلاعات جامعی از دوران پس از صفوی در دست است که در اختیار این گروه تحقیقی قرار می‌گیرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها