دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
زلزله به زیرساخت‌های کتابخوانی در بندر گناوه آسیبی وارد نکرد

زلزله ۵.۹ ریشتری که روز گذشته (۲۹ فروردین‌ماه) بندر گناوه و روستاهای اطراف آن را لرزاند، به زیرساخت‌های کتابخوانی این شهرستان شامل کتابخانه‌های عمومی و روستایی، گزندی وارد نکرد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی بندر گناوه در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: خوشبختانه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، این زلزله نسبتا بزرگ به هیچ‌کدام از کتابخانه‌های عمومی و روستایی و همچنین دیگر زیرساخت‌های کتابخوانی این شهرستان آسیبی وارد نکرده است.

صادق خدری ادامه داد: در حال حاضر ۶ باب کتابخانه عمومی شامل سه کتابخانه شهری (کتابخانه‌های شهدا و ولایت در بندرگناوه و کتابخانه شهید پولاد در بندر ریگ) و سه کتابخانه روستایی (روستای چهارروستایی، جزیره شمالی و روستای محمدصالحی) در گناوه فعال هستند. در این شهرستان هیچ کتابخانه فرسوده‌ای وجود ندارد.

وی تاکید کرد: قدیمی‌ترین کتابخانه شهرستان گناوه، کتابخانه عمومی بندر ریگ است که در سال ۱۳۴۴ راه‌اندازی و ساختمان جدید این کتابخانه نیز در سال ۱۳۷۳ احداث شد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی بندر گناوه در ادامه به تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناوه دارای سه هزار و ۱۵۸ عضو است که در این ایام به‌دلیل همه‌گیری کرونا به‌صورت مجازی به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌شود.

خدری در پایان به منابع کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اشاره و تصریح کرد: ۱۰۱ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های مذکور موجود است که در طول سال در اختیار اعضا قرار می‌گیرند.

یادآوری می‌شود، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روز گذشته (۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۰) شهرستان گناوه را لرزاند که در اثر این زمین لرزه بخشی از کوه‌های این شهرستان ریزش کرد و همچنین در برخی از روستاهای این شهرستان به دیوار خانه‌ها و زیرساخت‌های دامپروری و کشاورزی آسیب وارد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها