دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
94 کتاب در قم مغایر ضوابط نشر تشخیص داده شد

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در سال 1399 مجوز صادرات یک میلیون و 134 هزار و 734 جلد کتاب در استان صادر شد.

روح الله کریمی رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با ارائه آماری از وضعیت واحد کتاب در سال 1399، گفت: در سال گذشته ناشران استان برای دریافت مجوز کتاب در سامانه جامع صدور مجوز ۸۸۳۵ عنوان کتاب را برای دریافت مجوز ثبت کردند.
 
وی اضافه کرد: از این میان برای ۸۷۴۱ عنوان مجوز صادر شد و ۲۲۱۴ جلد بعد از اعلام مشروطی، توسط ناشر اصلاح و مجدد برای صدور مجوز ارسال شده است.
 
رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به درخواست‌های مغایر با ضوابط نشر هم اشاره کرد و گفت: همچنین تعداد ۹۴ عنوان مغایر با ضوابط نشر تشخیص داده شد.
 
کریمی به موضوع صادرات کتاب این اداره کل پرداخت و یادآور شد: مجوز صادرات یک میلیون و 134 هزار و 734 جلد کتاب نیز صادر شده است و بالای 18 هزار جلد کتاب به نهادها، مساجد و موسسات استان اهداء شده است.
 
این مقام مسئول به خرید استانی اداره کل ارشاد قم در راستای حمایت از ناشران، نویسندگان و مولفین اشاره کردو افزود: بیش از۸۵۰۰ جلد کتاب که عمدتا به دلیل دومین کنگره شهدا استان قم بوده است و کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدسی‌اند خریداری شده و ارزش مالی این خرید ۲۲۰ میلیون تومان بوده است.
 
کریمی در پایان گفت: برای کمک به ترویج فرهنگ دفاع مقدس و سبک زندگی با محوریت شهدا امسال نیز هر کتابی با این موضوع در قم چاپ شود، علاوه بر تامین کاغذ یارانه‌ای، پس از چاپ خریداری می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها