شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کرونا آمار امانت کتاب در مهاباد را بیش از 80 درصد کاهش داد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: طی یک سال گذشته بیش از ۷۱۲۲ جلد کتاب به اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان امانت داده شد که نسبت به سال قبل از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، کاهش بیش از ۸۰ درصدی داشته است.

چیا قادری، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، افزود: در شهرستان مهاباد بیش از ۷۱۲۲ جلد کتاب طی یک سال گذشته به اعضای کتابخانه‌ها امانت داده شد که نسبت به سال قبل از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کتابخانه کاهش ۸۷ درصدی داشته است.
 
وی با بیان اینکه در سال گذشته در مجموع ۵ ماه از نیمه اول و ۲ ماه از نیمه دوم سال به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، کتابخانه‌های این شهرستان تعطیل شد، گفت: در سال گذشته نیز در مجموع ۸۵۰ عضو جدید به کتابخانه‌های این شهرستان اضافه شدند.

قادری ادامه داد: همچنین طی یک سال گذشته ۴۶۰ کتاب در موضوع‌های مختلف از جمله ادبیات، فلسفه و روانشناسی، ادیان، علوم اجتماعی، زبان، علوم، هنر و سرگرمی، تاریخ و جغرافیا از طرف شهروندان به مجموعه کتابخانه‌های این شهرستان اهدا شده است.

این مسئول بیان کرد: هم‌اکنون بیش از ۴۲ هزار جلد کتاب در قالب ۷۰ هزار نسخه در کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.
 
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد با بیان اینکه این شهرستان تاکنون ۲ بار توانسته است در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد، افزود: این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست این شهرستان است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فعالیت نهاد این شهرستان به دلیل شیوع کرونا در سال گذشته بیشتر در فضای مجازی و استفاده از پیام رسان‌ها بوده است، گفت: برنامه‌های معرفی کتاب، نمایشگاهای مجازی، قصه گویی، نشست کتابخوان، نقد و بررسی کتاب و سایر فعالیت‌های فرهنگی در بستر فضای مجازی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها