پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
پنجمین کنگره شعر مواهب فراخوان داد

دوره پنجم کنگره شعر مواهب با محوریت دعای بیستم صحیفه سجادیه با عنوان دعای «مکارم الاخلاق» از سوی حوزه هنری استان قم فراخوان داد.  

محمد غفاری، معاون فرهنگی، هنری حوزه هنری استان قم و دبیر پنجمین کنگره شعر مواهب در گفت‌وگوبا خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، درباره برگزاری این کنگره گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره توجه شاعران به شعر مناجات و استفاده از ادعیه در اشعارشان، حوزه هنری قم برای پنجمین سال پیاپی فراخوان جشنواره شعر نیایش با عنوان «مواهب» را منتشر کرد.
 
وی اضافه کرد: در چهار دوره‌ پیشین به ترتیب به دعای ابوحمزه ثمالی، مناجات شعبانیه، دعای عرفه امام حسین (ع) و دعای افتتاح پرداخته‌ایم و در فرخوان دوره پنجم محوریت با دعای بیستم صحیفه سجادیه با عنوان دعای «مکارم الاخلاق» است و اشعار باید با توجه به معارف و مضامین این دعا سروده شود.
 
دبیر پنجمین کنگره شعر مواهب تصریح کرد: برگزارکنندگان هیچ محدودیتی در قالب اشعار برای شرکت‌کنندگان تعیین نکرده‌اند اما ذکر فرازهای استفاده شده از «دعای مکارم الاخلاق» در آثار ارسالی الزامی است.
 
غفاری بیان کرد: علاقمندان می‌توانند تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه 1399 آثارشان را به نشانی ایمیل mavahebpoem@gmail.com  و یا در شبکه‌های اجتماعی ایتا و تلگرام به نشانی @mavahebpoem ارسال کنند.
 
در خلال اعلام فراخوان، منابع مطالعاتی و معرفتی برای استفاده شاعران در شبکه‌های مجازی منتشر خواهدشد و جلسات نقد و بررسی اشعار پیش از ارسال به جشنواره برگزار می‌شود و به ده نفر از برگزیدگان هدیه نقدی ده میلیون ریالی اهدا خواهد شد.
 
معاون فرهنگی حوزه هنری استان قمیادآوری کرد: علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از شرح و توضیحات دعای مکارم الاخلاق و همچنین پاسخ به سوالات احتمالی می‌توانند در پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام به کانال ادبیات قم به نشانی @adabiatqom  مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها