چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
ارسال کتاب دغدغه اصلی ناشران در دومین نمایشگاه مجازی است

مدیر انتشارات عطایی معتقد است؛ باید شرایطی فراهم شود که در حوزه حمل و نقل، ارسال و پست کتاب‌ها تسهیلاتی در نظر گرفته شود تا ناشران بتوانند مشارکت بیشتری در نمایشگاه داشته باشند و از ان استقبال بیشتری کنند.

بهروز عطایی، مدیر انتشارات عطایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب یک راه‌حل خوب در شرایط بحرانی کنونی است، عنوان کرد:‌ نمایشگاه مجازی کتاب، یک مسکن برای وضعیت صنعت نشر به شمار می‌آید اما در این میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ساختار این رویداد را در دوره‌های آتی و پیش رو تسهیل کند.
 
وی در این زمینه توضیح داد: باید شرایطی فراهم شود که در حوزه حمل و نقل، ارسال و پست کتاب‌ها تسهیلاتی در نظر گرفته شود تا ناشران بتوانند مشارکت بیشتری در نمایشگاه داشته باشند و از ان استقبال بیشتری کنند.
 
عطایی همچنین درباره زمان دومین نمایشگاه مجازی کتاب نیز گفت: به‌دلیل مجازی بودن نمایشگاه، خردادماه زمان خوبی برای برگزاری نمایشگاه است چراکه ناشران می‌توانند تازه‌های نشر خود را در این بازه زمانی از نمایشگاه قبل تاکنون به مخاطبان عرضه کنند. بخش عمده کتاب‌های ناشران که بهمن‌ماه عرضه شد مربوط به اوایل سال ۹۹ بود.
 
وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به حضور اپراتور از صبح تا عصر برای پاسخگویی به سوالات مخاطبان در نمایشگاه مجازی گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی اجرایی شدن این مقررات و قوانین شاید برای همه ناشران میسر نباشد و خوب است برخی از این مقررات تسهیل شود تا ناشران رغبت بیشتری به حضور در نمایشگاه داشته باشند.
 
عطایی با بیان اینکه هزینه ارسال نیز نکته مهم دیگری است که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم به آن رسیدگی کند، تاکید کرد: اگر شرایطی فراهم شود که هزینه و قیمت‌ها پایین‌تر باشد بهتر است زیرا ناشران می‌توانند در شرایط بهتری کتاب‌های خود را ارسال کنند زیرا یکی از مسایل و دغدغه‌های اصلی ناشران برای نمایشگاه مجازی دوم همین مساله است.




 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها