دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
ارسال بیش از 100 اثر به جشنواره ملی داستان‌نویسی قم

مدیر انجمن ادبی پیرنگ با اشاره به برگزاری دومین جشنواره داستان‌نویسی استان قم در سطح ملی، گفت: تا کنون بیش از ۱۰۰ اثر از شهرهای مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

سید محمود میرصانعی مدیر انجمن ادبی پیرنگ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، درباره دومین جشنواره ملی داستان‌نویسی استان قم که در سه قالب داستانک، داستان کوتاه و داستان مصور در حال برگزاری است، گفت: جشنواره ملی داستان قم توسط انجمن ادبی پیرنگ در راستای معرفی شهر قم و ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، مذهبی و ادبی آن در اولین دوره به صورت استانی برگزار شد و دومین دوره آن در سطح ملی درحال برگزاری است.
 
وی تصریح کرد: نویسنده‌های شهرهای مختلف می‌توانند در جشواره شرکت کنند و محدودیتی برای شرکت در این جشنواره وجود ندارد.
 
میرصانعی با اشاره به آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ اثر از شهرهای مختلف به دبیرخانه رسیده و علاقه‌مندان تا ۱۵ اردیبهشت 1400  فرصت دارند آثارشان را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
 
مدیر انجمن ادبی پیرنگ یادآور شد: جشنواره دارای ۴ محور و موضوع با عنوان‌های زندگی و سیره کریمه اهل‌بیت و حضرت فاطمه معصومه (س)، آداب، رسوم، فرهنگ و اقلیم قم،  کرونا در جاریِ زندگی و معرفی و پاسداشت مدافعان سلامت است.
 
این فعال ادبی ادامه داد: برنامه ریزی شده بود در این هفته و هفته آینده چند ورکشاپ آموزشی برای جشنواره به‌ویژه در بخش فتورمان برگزار شود اما با توجه به شرایط و ممنوعیت‌های کرونایی امکان برگزاری وجود ندارد و در تلاش‌ایم با بهتر شدن شرایط این دوره‌ها را برگزار کنیم.
 
وی با تاکید بر این نکته که جشنواره بخش ویژه ندارد، بیان کرد: با توجه به تاثیر کرونا بر زندگی مردم در یک سال اخیر، نگاه ویژه‌ای در این جشنواره به کرونا و مدافعان سلامت شده است تا هم به خلق اثر در این زمینه منجر شود و هم پاسداشتی از زحمات کادر درمان شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها