شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
ارسال 19 اثر به دبیرخانه نخستین دوسالانه ملی غزل منزوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از ارسال 19 اثر به دبیرخانه نخستین جایزه ملی دوسالانه غزل منزوی خبر داد و گفت: دو عنوان از این آثار از آمریکا و کانادا به جشنواره ارسال شده است.

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: نخستین جایزه ملی دوسالانه غزل به دو زبان «فارسی و ترکی» به یاد حسین منزوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین جایزه ملی دوسالانه غزل منزوی در 3 بخش برگزار می‌شود، اضافه کرد: نخستین بخش مربوط به «کتاب مجموعه غزل» چاپ شده از ابتدای سال 1396 تا 1398، بخش دوم مربوط به تک‌ اثر (ارسال 5 اثر از سوی هر شرکت‌کننده) و بخش سوم در بخش پژوهش شامل پایان‌نامه و کتاب در حوزه نقد و بررسی غزل حسین منزوی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه فراخوان مربوط به نخستین جایزه ملی دوسالانه غزل، اسفند سال قبل مننشر شد، اضافه کرد: در همین مدت کوتاه که فراخوان منتشر شده 19 اثر به دبیرخانه واصل شده که از این تعداد 2 اثر مربوط به آمریکا و کانادا و مابقی مربوط به 12 استان کشور است.

احمدخانی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا 31 اردیبهشت‌ماه است و علاقه‌مندان می‌توانند کتاب و مجموعه غزل و پژوهش‌های چاپ‌شده را به دبیرخانه ارسال کنند، تصریح کرد: استانداری زنجان، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، مجمع انجمن‌های ادبی استان زنجان در برگزاری این برنامه ادبی همکاری دارند.

بر اساس این گزارش «حسین منزوی» یکم مهر سال 1325 در زنجان متولد و در ۱۶ اردیبهشت‌ ۱۳۸۳ خورشیدی بر اثر بیماری ریوی در بیمارستان شهید رجایی تهران درگذشت.

«کتاب روز»، «یک شعر و یک شاعر»، «آیینه و ترازو» و «آیینه آدینه» از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی بود که این شاعر معاصر تهیه‌کنندگی آن‌ها را برعهده داشت.

منزوی در طول فعالیتش در تلویزیون نزدیک به ۱۵۰ ترانه سرود و محمد نوری، شهرام ناظری، کوروش یغمایی و علیرضا افتخاری از افرادی هستند که با منزوی در زمینه‌ ترانه و موسیقی همکاری داشته‌اند.

منزوی همچنین منظومه‌ «حیدر بابایه سلام» محمدحسین شهریار را به صورت شعر نیمایی ترجمه کرد و «با عشق در حوالی فاجعه»، «از شوکران و شکر»، «حنجره‌ زخمی تغزل»، «با عشق تاب می‌آورم» (شامل شعرهای سپید و آزاد)، «به همین سادگی»، «از خاموشی‌ها و فراموشی‌ها» و «با سیاوش از آتش» از آثار منتشرشده‌ او هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها