پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری رمضان در فضای مجازی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به قرمز شدن وضعیت استان زنجان، جشنواره فرهنگی رمضان در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه نزول قرآن، رحمت، برکت و مغفرت است، بیان کرد: براساس آموزه‌های قرآنی و همچنین در راستای قانون اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در ابعاد مختلف از اولویت‌های ارشاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، گفت: طی سال‌های گذشته، 5 جشنواره فرهنگی و هنری رمضان برگزار شده و امسال ششمین دوره این جشنواره به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف تولید محتوا پیرامون ماه مبارک رمضان و همچنین در جهت حمایت از پویش «در خانه بمانیم» در راستای مبارزه با بیماری کرونا برگزار می‌شود، افزود: مشارکت جمعی در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی، ترویج فرهنگ در خانه ماندن، تقدیر از کادر پزشکی درمانی و خدماتی، خاطرات ماه رمضان، رزمایش همدلی مهربانی از موضوعات این جشنواره فرهنگی و هنری است.

احمدخانی با اشاره به اینکه این جشنواره ویژه تمام گروه‌های سنی در همه شهرستان‌ها و مناطق به صورت مجازی برگزار خواهد شد، بیان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، به همراه سخنرانی، تقدیر از چهره‌های برتر قرآنی استان، اجرای سرود و تواشیح، برگزاری مسابقه علمی و تخصصی، برگزاری جلسات تفسیر و تدبر در قرآن کریم و نهج‌البلاغه، برگزاری شب‌های شعر رمضان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، ادامه داد: جشنواره فرهنگی و هنری رمضان با همکاری انجمن‌های قرآنی، فرهنگی و هنری برگزار می‌شود. شیوه برگزاری این جشنواره به‌صورت مجازی بوده و شرکت‌کنندگان آثار خود را به‌صورت مجازی ارسال خواهند کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی رمضان امسال در همه شهرستان‌های استان زنجان برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم در بستر فضای مجازی شاهد مشارکت تعداد بیشتری از علاقه‌مندان در این جشنواره باشیم.

بر اساس این گزارش، برگزاری مسابقه ادعیه‌‌هایی از رمضان، محافل قرآنی، شب شعر رمضان، جلسات تدبر در قرآن کریم، مسابقات قرآن و نهج‎‌البلاغه، نمایشگاه‌‌های هنری مجازی، برگزاری نشست‌های ادبی با محوریت قصص قرآنی، طرح قرآن بخوانید و جایزه بگیرید از دیگر برنامه‌هایی است که به‌صورت مجازی و در قالب جشنواره رمضان اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها