پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
برگزاری شب شعر و داستان مجازی در  هفته هنر انقلاب اسلامی

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به مجازی شدن برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در زنجان، گفت: در این ایام شب شعر و داستان مجازی برگزار می‌شود.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در زنجان بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی، هر سال از 20 فروردین‌ماه هفته هنر انقلاب ‌اسلامی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های متنوعی برای اجرا در هفته هنر انقلاب اسلامی پیش‌بینی شده بود، اما با توجه به وضعیت قرمز استان زنجان تصمیم بر این شد که آن‌ها را به‌صورت مجازی برگزار کنیم.

رئیس حوزه هنری استان زنجان از لغو همه برنامه‌های تجمعی هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به ممنوعیت برگزاری برنامه‌های تجمعی، بستر برگزاری برنامه‌های این ایام را به بستر فضای مجازی انتقال دادیم.

نعمتی از آغاز تولید فصل سوم مستند «مادران آفتاب» همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: این مستند در ادامه تولید مجموعه 13 قسمتی «مادران آفتاب» سال‌های گذشته ساخته شده است.

وی بیان کرد: ارائه و انتشار گزارش تولیدات و عملکرد حوزه هنری زنجان در شاخه‌های مختلف هنری، تولید و انتشار آثار هنرهای تجسمی، خوانش شعر و داستان توسط شاعران و نویسندگان پیشکسوت و جوان استان، برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان ملی و استانی در شاخه تجسمی، تولید محتوای فرهنگی هنری در بستر فضای مجازی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این ایام است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان ادامه داد: فضاسازی شهری و تبلیغات، برگزاری شب شعر مچازی، ارائه گزارش تولیدات و عملکرد حوزه هنری در شاخه‌های مختلف هنری در فضای مجازی، تولید آثاری مانند نقاشی و پوستر و معرفی نویسندگان نیز در هفته هنر انقلاب اسلامی اجرایی خواهد شد.

نعمتی هنر انقلاب را یکی از شاخص‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: این هنر در راستای تبیین و ترویج و اشاعه از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

براساس این گزارش، برگزاری کلاس آموزشی مبانی شعر، برگزاری کارگاه داستان‌نویسی، جشنواره «شهری در آسمان» و چاپ چند مجموعه کتاب در حوزه شعر و داستان از جمله فعالیت‌هایی است که حوزه هنری طی یک سال گذشته انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها