جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
چراغ چاپخانه دالاهو دوباره روشن شد

چاپخانه دالاهو که 16 دی‌ماه سال گذشته دچار سانحه حریق شده بود با شروع سال 1400 بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفت.

عبدالله براتی؛ مدیر چاپخانه دالاهو در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به آغاز فعالیت این چاپخانه در سال جدید، بیان کرد: به دنبال آتش‌سوزی‌ای که سال گذشته رخ داد و طی آن ماشین دورنگ خود را از دست دادیم، توانستیم با دریافت 60 درصد خسارت از شرکت بیمه و پس‌اندازی که داشتیم چاپخانه‌ را دوباره راه‌اندازی کنیم.
 
وی افزود: چند ماه دنبال کارهای اداری و بیمه بودیم تا توانستیم کارهای خود را انجام دهیم و با خریداری یک دستگاه چاپ جدید، فعالیت خود را بار دیگر از سر بگیریم.
 
براتی با بیان اینکه چاپخانه خود را در همان مکان قبلی راه‌اندازی کردیم، عنوان کرد: پیش از این، یک دستگاه ماشین افست دوورقی هایدلبرگ مدل سال 1996 داشتیم که در آتش سوخت و اکنون یک دستگاه دوورقی مدل‌ بالاتر خریداری کردیم تا چراغ چاپخانه را روشن نگه داریم.
 
وی تأکید کرد: امیدواریم در سال جدید شرایطی فراهم شود که چاپخانه بار دیگر مانند سال‌های قبل فعالیت داشته باشد و در خدمت فرهنگ و چاپ و نشر کتاب داشته باشیم.
 
عصر سه‌شنبه 16 دی چاپخانه دالاهو واقع در خیابان انقلاب و پل چوبی به دلیل اتصال تابلوی برق چاپخانه حین کار دچار حریق و سپس منفجر شد. کارگر این چاپخانه مشغول شستن لاستیک‌های ماشین چاپ بود که دستگاه دچار آتش‌سوزی شد؛ اما خوشبختانه به هیچ کس آسیبی نرسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها