شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
موج چهارم کرونا و چرخش دوباره نوک مدادی به سمت فضای مجازی

محمد‌‌اسماعیل عبادتی از تجربه نوروز پررونق برای فروشگاه نوک‌‌مدادی یک‌ساله گفت و سیاست اصلی برای اداره این کتاب‌فروشی با توجه به اغاز موج چهارم کرونا را تولید محتوا در فضای اعلام کرد.

محمد‌‌اسماعیل عبادتی، مدیر اجرایی کتاب‌فروشی «نوک مدادی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره وضعیت فروش این کتاب‌فروشی در تعطیلات نوروز بیان کرد: کتاب‌فروشی «نوک‌ مدادی» نخستین تعطیلات نوروزی خود تجربه کرد و 13 روز عید در فروشگاه به‌روی مشتریان باز بود و در درمجموع استقبال قابل توجه بود.
 
وی با بیان این مطلب که وضعیت کتاب‌فروشی حتی بعد از پایان تعطیلات راضی‌کننده بود افزود:هرچند بازار کتاب در 6 ماه دوم سال در مقایسه با 6 ماه نخست وضعیت بهتری را تجربه می‌کند اما در نخستین ماه سال و حتی بعد از پایان تعطیلات نوروزی نیز مراجعه به کتاب‌فروشی رضایت‌بخش بود.  
 
عبادتی با اشاره به شوک در بازار کتاب با اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا و انتشار خبر تعطیلی اصناف گفت: تاکید رسانه‌‌ها موجب شد بازار کتاب دچار شوک شد حتی پیش‌ از اعلام تعطیلی دو هفته‌ای شهر‌های قرمز کرونایی، کاهش مخاطب به‌وضوح احساس شد.
 
وی درباره تجربه فعالیت کتاب‌فروشی یک‌ساله «نوک مدادی» با وضعیت کرونایی کشور و راهکار‌ها برای جلب مشتری بیان کرد: با اغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، توجه به ظرفیت‌های فضای مجازی به‌شدت درک شد؛ بنابراین راز بقا کتاب‌فروشی نوک مدادی که همزمان با آغاز همه‌گیری کرونا فعالیت خود را آغاز کرد، تولید محتوای ویژه در فضای مجازی است.
 

مدیر اجرایی کتاب‌فروشی «نوک مدادی» ادامه داد: علاوه‌بر فضای اینستاگرام و سایت اینترنتی فروشگاه، از فرصت برگزاری طرح‌های حمایتی برای جلب مشتری استفاده کردیم و تبلیغات قابل‌توجهی انجام شد. طرح زمستانه کتاب 99 برای ارتقاء جایگاه و معرفی بیشتر نوک‌مدادی بسیار موثر بود و موفق شدیم بین کتاب‌فروشی‌های تهران از نظر فروش در رتبه قابل‌توجهی قرار بگیریم. نکته خوشحال‌کننده برای بچه‌های فروشگاه، پاسخ به نیاز مشتری‌های کتاب در همه شهر‌های کشور بود؛ یعنی به تهران منحصر نبودیم.       
 
عبادتی با بیان این مطلب که راه چاره حفظ بازار کتاب در روزگار کرونا، توجه به تبلیغات، ظرفیت‌‌های فضای مجازی و ایجاد جذابیت در فروشگاه است، ادامه داد: سال گذشته بر تولید پادکست‌‌ تمرکز کردیم و تلاش شد محتوا‌ها نمونه مشابه نداشته باشد و برای کاربر اینستاگرام نوک مدادی جدید باشد. به‌عنوان مثال از قالب دیده شده تبلیغات تلویزیونی برای معرفی فروشگاه استفاده شد که برای مخاطب نیز جذابیت داشت. این روش برای تبلیغ طرح‌های فصلی به‌صورت ویژه استفاده شد. تولید پادکست رویکرد اصلی نوک‌مدادی در سال جاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها