دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری «شکوفا» در ابهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: به مناسبت قرن جدید و سال نو، دومین جشنواره فرهنگی و هنری شکوفا در ابهر برگزار می‌شود.

آیسان صادقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: به مناسبت قرن جدید و سال نو، دومین جشنواره فرهنگی و هنری شکوفا در ابهر برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: با توجه به هماهنگی صورت گرفته این جشنواره در رشته‌های هنرهای تجسمی، خوشنویسی، موسیقی، شعر و داستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا این برنامه به‌صورت مجازی و از طریق صفحات تلگرامی و اینستاگرامی اجرایی خواهد شد، افزود: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا آخر فروردین امسال تعیین شده است.

صاقی همچنین از اجرای پویش ادبی «نوروز» در ابهر خبر داد و افزود: این پویش اسفند سال قبل در قالب موضوعاتی همچون چهارشنبه سوری، خانه تکانی، دید ‌و بازدید ایام قدیم داستان‌های محلی و آیین‌های بومی، همدلی و مشاركت مردمی در مقابله با كرونا، من و كرونا در قرن جدید و کرونا و چالش‌های پیش‌رو در قرن جدید برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: این پویش در قالب شعر، مقاله ادبی و داستان کوتاه، ویدئوی ضبط شده شعرخوانی، حافظ خوانی، خوانش متن كوتاه ادبی اجرایی شد که خوشبختانه آثار خوبی در این زمینه به دبیرخانه واصل شده است.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا همه برنامه‌ها را مجازی کرده است، گفت: البته این موضوع فرصتی فراهم ساخته است که از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده بیشتری شود.

صادقی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی صادر شده در این خصوص، بخش زیادی فعالیت‌های حوزه هنری استان از کارهای نمایشگاهی و متداول به سمت تولید محتوا و کیفی سازی بخش‌های تخصصی ساماندهی شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: در این دوران تولید و انتشار آثار فرهنگی هنری بستر فضای مجازی و ارتقای زیرساخت‌های سخت افزاری در دستور کار قرار گرفت و آثار متعدد فرهنگی و هنری در ابن فضای تهیه و عرضه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها