دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
بستری برای رشد ایده‌های فناورانه کتاب کودک

در رویداد نوآورانه کتاب و کودک که به همت مرکز نوآوری دانشگاه شهید بهشتی برگزاری شد، 60 اثر از سوی فعالان حوزه کتاب کودک ارسال شد که از این تعداد 15 اثر به‌عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

دکتر محمدرضا مرادی؛ مدیرعامل شتابدهنده گام دوم مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره چگونگی ادامه كار براى ایده‌هاى منتخبى كه در رویداد «كتاب و كودک» مورد ارزیابی و نقد  قرار گرفتند، بیان کرد: تیم‌ها در 6 کارگاه اختصاصی شرکت می‌کنند که سه کارگاه در حوزه تخصصی کتاب و ادبیات کودک و سه کارگاه دیگر، به مباحث و موضوعات عمومی حوزه استارتاپ‌ها و کسب‌وکار و به اصطلاح مسائل تجاری‌سازی ایده، خواهد پرداخت.

وی افزود: 60 اثر از سوی فعالان حوزه کتاب کودک در رویداد نوآورانه «کتاب و کودک» ارسال شد. این رویداد به همت مرکز نوآوری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد که از این تعداد 15 اثر انتخاب شدند و در انتهای این رویداد که روز 31 فروردین‌ماه سال آینده است، تیم‌های برتر از مزایایی همچون استقرار در مراکز نوآوری برخوردار خواهند شد.


مدیرعامل شتابدهنده گام دوم مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، گفت: تیم‌ها بعد از شرکت در کارگاه‌ها به منتورهای عمومی و تخصصی وصل خواهند شد تا زیر نظر آن‌ها به تکمیل، بهبود یا در صورت نیاز، تغییر ایده‌ها و استارتاپ‌هایشان بپردازند و برای روز نهایی رویداد آماده شوند. در پایان این رویداد، انتظار داریم حداقل سه استارتاپ تخصصی، با ایده‌های قوی و قدرتمند را به‌عنوان خروجی‌هايى قابل‌توجه شاهد باشيم.

مرادی تأکید کرد: برای این که بگوییم برگزارى اين رويداد چقدر در ايجاد تحول در حوزه كتاب كودک می‌تواند موثر باشد، شاید خیلی زود باشد، اما به‌هرحال همین که فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری بدانند که جایی برای حمایت از ایده‌های فناوری‌های نرم و هویت‌ساز مثل کتاب و ادبیات، هست، خود می‌تواند موجب دلگرمی و مشوقی برای حضور و فعالیت باشد.

وی در پایان بیان کرد: ما امیدواریم سال آتی نیز دوره بعدی این رویداد را برگزار کنیم و حتی به رویدادهای تخصصی‌تر ازجمله ادبیات و کتاب برای کودکان با بیماری خاص، مانند اوتیسم و توان‌یابان ذهنی، می‌اندیشیم.

متولیان رویداد کتاب و کودک، از سه تیم برتر حمايت‌های مالی و معنوی خواهند داشت که امکان استقرار در مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی، قرارگیری در فرآیند شتابدهی تخصصی شتابدهنده گام دوم، اعطای سرمایه بذری و اتصال به شبکه بازار و صندوق‌های نوآوری و شکوفایی جهت دریافت سرمایه خطرپذیر، از جمله این حمایت‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها