شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
اجرای طرح کتابخانه‌گردی در شش کتابخانه عمومی زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از اجرای طرح کتابخانه‌گردی در 6 کتابخانه عمومی زنجان خبر داد و گفت: این طرح از 16 تا 18 اسفند اجرا می‌شود.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی، طرح کتابخانه‌گردی اجرایی می‌شود.

نیک‌بخش با بیان اینکه استان زنجان دارای 100 باب کتابخانه است که هر سال طرح کتابخانه‌گردی در تعدادی از کتابخانه‌های آن اجرا می‌شود، گفت: طرح کتابخانه‌گردی در 6 کتابخانه منتخب استان زنجان به مدت 3 روز از 16 تا 18 اسفندماه اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال کتابخانه عمومی حسینی شهرستان زنجان، کتابخانه عمومی شهید مطهری شهر صائین قلعه و کتابخانه عمومی امیرکبیر روستای عمیدآباد شهرستان ابهر، کتابخانه عمومی ولیعصر شهرستان سلطانیه، کتابخانه عمومی شهید رجایی شهرستان ماهنشان و کتابخانه عمومی مولوی شهرستان ایجرود میزبان این طرح فرهنگی خواهند بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان بادعوت از مسؤولین و خیرین کتابخانه‌ساز برای حضور در طرح کتابخانه‌گردی گفت: آشنایی مردم با فعالیت کتابخانه‌های عمومی به ویژه در شرایط کرونایی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی با اشاره به  اینکه در کنار طرح کتابخانه‌گردی برنامه‌های دیگری هم به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی اجرایی می‌شود، اضافه کرد: امکان عضویت رایگان بازدید کنندگان کتابخانه، بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب به مدت یک هفته با شرط بازگرداندن اصل کتاب، اجرای طرح کتاب یاری، کاشت نهال در کتابخانه‌های عمومی به نام و پلاک شهدا، نویسندگان، بزرگان و شاعران توسط کتابداران از جمله این برنامه‌هاست.

نیک‌بخش همچنین از اجرای پویش «کتابخانه من» در فضای مجازی ویژه کتابداران در راستای تبیین کارکردهای کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: محور‌های پویش بر اساس محور‌های موضوعی همایش ملی کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی از جمله جذب مخاطب، برنامه‌های اجرایی شده در ایام کرونا، خدمات ارائه شده و ... است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان همچنین از اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در استان نیز خبر داد و گفت: مشارکت مردم زنجان در این طرح قابل قبول بوده و طبق آمار در نیمه نخست امسال 21 هزار و 675 نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، کتاب‌های اهدایی به کتابخانه‌ها پس از قرنطینه در اختیار اعضا برای استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها