شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
برنده اصلی نمایشگاه مجازی و طرح‌های فصلی مردم هستند

هومن بخشی، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب و طرح‌های حمایتی را به نفع مخاطب دانست و گفت: برنده اصلی طرح‌‌های حمایتی و نمایشگاه مجازی کتاب، مردم هستند که با تخفیف، دسترسی بهتر و بیشتری به کتاب پیدا می‌کنند.

هومن بخشی، مدیر داخلی کتاب‌فروشی «کتاب‌ دید‌آور» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره برگزاری طرح زمستانه کتاب با یک‌ماه فاصله از نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: برگزاری طرح زمستانه کتاب با تخفیف 25 درصدی و برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران هر دو به نفع مخاطب بود. نمایشگاه مجازی برای ناشران تجربه قابل توجهی بود و اغلب ناشران از حضور در نمایشگاه به‌دلیل سهولت خرید کتاب در مقایسه با نمایشگاه فیزیکی و البته تامین نقدینگی به‌ویژه با توجه به آسیب‌های اقتصادی شیوع کرونا رضایت داشتند.   
 
وی با بیان این مطلب که نمایشگاه مجازی کتاب به شبکه عرضه آسیب وارد نکرد، افزود: با توجه به اینکه دو طرح پاییزه و تابستانه کتاب پیش از نمایشگاه مجازی برگزار شده بود، به‌نظر نمی‌رسد نمایشگاه به کتاب‌فروشان آسیب وارد نکرد. در مجموع برنده اصلی طرح‌‌های حمایتی و نمایشگاه مجازی کتاب، مردم هستند که با تخفیف، دسترسی بهتر و بیشتری به کتاب پیدا می‌کنند.
 
بخشی با اشاره به زمان برگزاری زمستانه کتاب گفت: یک هفته زمان برای برگزاری زمستانه کتاب و همچنین 25 درصد تخفیف خرید در طرح زمستانه کتاب برای کتاب فروشان و مخاطبان مطلوب بود؛ البته از جمله نکات قابل توجه، فاصله بین نمایشگاه مجازی با طرح‌ زمستانه کتاب است چراکه به‌نظر می‌رسد، مخاطب حرفه‌ای کتاب بیشتر خرید خود را از نمایشگاه مجازی کتاب تامین کرده اما در مجموع تعیین 25 درصد تخفیف و برگزاری طرح در یک هفته مطلوب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها