شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
یک روستا؛ سهم آذربایجان‌غربی در جشنواره روستاها و عشایر دوستار کتاب

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی از راه‌یابی کتابخانه بالو واقع در شهرستان ارومیه به مرحله نهایی هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور خبر داد.

رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه 59 روستا از استان در هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور شرکت کرده بودند، گفت: از این تعداد کتابخانه عمومی روستای بالو شهرستان ارومیه به مرحله نهایی هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب راه یافت.

وی با اشاره به اینکه با توجه به گسترش ویروس کویید ۱۹ در کشور امسال این جشنواره با رویکرد فضای مجازی برگزار شد، افزود: با اعلام فراخوان در این شرح از شهرستان‌های تکاب 12، مهاباد یک، خوی 2، ماکو 4، چالدران 1، چایپاره 7، شوط 3، پیرانشهر 9، سردشت 3، اشنویه یک، پلدشت 5، ارومیه 6، بوکان یک و نقده 4 روستا در هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شرکت کرده بودند.

بابازاده ادامه داد: متاسفانه از شهرستان‌های سلماس، شاهین دژ و میاندوآب، روستایی در این طرح شرکت نکرده بود.

این مسئول بیان کرد: هفتمین جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب ایران با اعلام فراخوان ازسوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهریورماه امسال آغاز به کار کرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی  افزود: در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ۱۰ روستا برگزیده و ۱۵ روستا نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند و به هر یک از روستاها و آبادی‌های عشایری دوستدار کتاب جوایزی تا سقف 500 میلیون ریال اهداء می‌شود.

وی گفت: هدف این جشنواره ترویج فرهنگ کتابخوانی، حمایت از اقدامات انجام‌شده در روستاها، پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و همچنین معرفی فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی است که با مشارکت مردم و دستگاه‌های فعال در روستا انجام شده یا اجرای آن برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

بابازاده افزود: پارسال از این استان دوستداران کتاب 8 روستا در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شرکت کرده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها