پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
31 فروردین؛ آخرین مهلت شرکت در چهارمین جشنواره «داستانک کُردی»

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد 31 فروردین‌ را آخرین مهلت شرکت در چهارمین جشنواره سراسری «داستانک کُردی» اعلام کرد.

سیامند جوانبخت، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزای کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: این جشنواره توسط سرویس فرهنگی پایگاه خبری هاژه و با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی و شهرستان مهاباد برگزار می‌شود.

وی افزود: سه دوره از این جشنواره تاکنون در سال‌های گذشته با موفقیت در این شهرستان اجرا شده و داستان‌نویسان سراسر کشور می‌توانند آثار خود را در قالب داستانک با موضوع آزاد با یکی از گویش‌های زبان کُردی بە این جشنوارە ارسال کنند.

جوانبخت با بیان اینکه داستان‌نویسان سراسر کشور می‌توانند آثار خود را از امروز در قالب داستانک با موضوع آزاد با یکی از گویش‌های زبان کُردی بە جشنوارە ارسال کنند، ادامه داد: همچنین شرکت‌کنندگان تا 31 فروردین‌ماه سال آینده فرصت دارند تا آثار خود را با فرمت word، فونت Unikurd و اندازه ۱۴ به نشانی festival.haje@gmail.com ارسال کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد اضافه کرد: همچنین علاقه‌مندان برای اولین بار در این جشنواره می‌توانند مقاله‌های علمی‌ پژوهشی خود را در زمینه داستانک های کُردی به این جشنواره ارسال کنند.

وی گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره توسط هیات داوران بررسی می‌شود و از بین آنها، پنج اثر برتر انتخاب و در آیین اختتامیه جشنواره با اهدای جوایز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

این مسئول با بیان اینکه در سومین دور این جشنواره در سال‌جاری در مجموع ۳۰۲ اثر به دبیرخانه آن ارسال شد، افزود: در این راستا پس از تطبیق آثار با شرایط و چهارچوب‌های تعریف شده، تعداد ۲۴۷ اثر از ۱۳۶ داستان‌نویس به بخش داوری راه یافته‌اند که داوران پس از بررسی آثار، پنج اثر را به عنوان آثار برتر انتخاب و ۲۱ اثر را نیز شایسته تقدیر تشخیص دادند.

جوانبخت در ادامه سخنان خود با اشاره به این فرموده مقام معظم رهبری که «مهاباد شهر انسان‌های هوشمند و جوانان با استعداد است»، گفت: شهرستان مهاباد از قدیم الایام مهد فرهنگ، هنر و علم بوده است. وجود بزرگ‌مردانی مثل استاد هه‌ژار، استاد هیمن و محمد قاضی که مقام معظم رهبری نیز در مورد آنها فرمایشی گفته‌اند و همچنین وجود ده‌ها شاعر، نویسنده، ادیب و محقق در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و دینی در شهرستان مهاباد که منشا خدمات خوبی در سطح ملی و فرا ملی بوده‌اند، باعث شده است که این شهرستان با وجود این سرمایه‌های عظیم و تاثیرگذار انسانی در زمینه فرهنگی و همچنین وجود چندین مرکز علمی و دانشگاهی و وجود انسان‌های با استعداد و علاقمند ظرفیت خوبی را در شهرستان جهت فعالیت و حتی سرمایه‌گذاری و حمایت و توجه در بخش فرهنگی و هنری بوجود آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها