پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
«زرآباد»؛ تنها شهر بدون کتابخانه آذربایجان‌غربی

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی گفت: به‌رغم نیاز نوجوانان و جوانان روستایی در منطقه صفائیه به کتاب و کتابخانه، این بخش با محرومیت‌هایی مواجه بوده و شهر «زرآباد خوی» در این منطقه تنها شهر بدون کتابخانه آذربایجان‌غربی است.

هادی درستی، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه مردم منطقه صفائیه به کتاب و کتابخوانی علاقه‌مند هستند، گفت: علاقمندان به کتابخوانی در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی که گاها توسط نهادهای مختلف در این منطقه انجام می‌گیرد، حضور فعالی دارند و این نشان می‌‌دهد که چقد مردم به حوزه فرهنگ و وجود کتابخانه  نیاز دارند.

وی افزود: منطقه صفائیه حدود پنج‌هزار خانوار با بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت است و  اغلب به کشاورزی مشغول هستند و با توجه به اینکه این منطقه از شهر فاصله ۵۰ کیلومتری دارد، به برخی از افراد علاقمند این منطقه به حوزه کتاب این اجازه را نمی‌دهد که به شهر مراجعه کنند و کتاب مورد نظر خود را تهیه نمایند.

درستی ادامه داد: به رغم وجود نیاز نوجوانان و جوانان روستایی در منطقه صفائیه به کتاب و کتابخانه در این زمینه این بخش با محرومیت‌هایی مواجه بوده و شهر «زرآباد خوی» در این منطقه تنها شهر بدون کتابخانه آذربایجان‌غربی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی بیان کرد: در خصوص ایجاد کتابخانه در شهر زرآباد خوی با بخشدار بخش صفائیه دیدار و گفت‌وگوهایی جهت امکان احداث کتابخانه در این شهر را انجام دادیم و ساختمان نیز در نظر گرفته شده که منتظر تایید ساختمان توسط مسئولان ذیربط هستیم که امیدوارم مسئولان نیز همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.


وی با اشاره به اهمیت نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگ عمومی افزود: یکی از شاخص‌های مهم در ارزیابی روند توسعه ای در بسیاری از کشورها، فرهنگ کتابخوانی است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی ترویج کتابخوانی در مناطق دور افتاده را امری مهم عنوان کرد و گفت: در سطح روستاها باید به این مقوله توجه بیشتری شود تا رشد کتابخوانی را در روستاهای شهرستان شاهد باشیم.
 
درستی گفت: همچنین شهرستان خوی دارای ۹ کتابخانه عمومی در سطح شهر و شهرهای حومه خود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها