چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
راهیابی دو روستا در استان گلستان به مرحله نهایی جشنواره روستاهای دوستدار کتاب

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: دو روستا در استان گلستان به جمع 55 روستای حاضر در مرحله نهایی هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب راه یافتند.

احمد گلچین معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، گفت: در هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب 2050 روستا و آبادی عشایری از ۳۰ استان کشور در جشنواره شرکت کردند و پس از داوری آثار رسیده در نهایت 55 نامزد این رقابت معرفی شد که سهم گلستان 2 روستا است.

وی ضمن تبریک به اهالی روستاهای «بالاجاده» و «سالیکنده» از توابع شهرستان کردکوی که به این مهم دست یافته‌اند، ادامه داد: داوری جشنواره بر اساس شاخص‌های متعددی انجام شد که ارزیابی فعالیت هر روستا بر اساس نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی  و همچنین  جلب مشارکت مردمی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی برای تامین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری از مولفه‌های مهم داوری جشنواره بود.

گلچین گفت: با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا و انجام فعالیت‌های ترویج کتابخوانی در فضای مجازی  و بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی برای ادامه فعالیت‌های ترویج به روستاها و مروجانی که استفاده حداکثری از  این ظرفیت داشتند نیز توجه شده است و در داوری‌ها به این نوع اقدام‌ها و فعالیت‌ها امتیاز قابل توجهی داده شده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در توضیح فرآیند این جشنواره، گفت: فراخوان هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب اول پاییز ۱۳۹۹ منتشر شد و فرصت ارسال آثار تا پایان دی ماه بود. همچنین در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ۱۰ روستا برگزیده و ۱۵ روستا نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند و به هر یک از روستاها و آبادی‌های عشایری دوستدار کتاب جوایزی تا سقف پانصد میلیون ریال اهدا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها