چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
خرید حمایتی کتاب از ناشران آذربایجان‌غربی امسال 80 میلیون تومان بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: در سال 99 با هدف حمایت از ناشران و مولفان استان 56 عنوان کتاب در تمام زمینه‌ها به ارزش 80 میلیون تومان خریداری شد.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: کمیته خرید کتاب در سال‌های گذشته در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل شد که در آن کتاب‌های ناشران استان بررسی و بنا به نظر اعضاء، کتاب‌هایی انتخاب و خریداری می‌شد.

وی بیان کرد: در سال 99 با هدف حمایت از ناشران و مولفان استان 56 عنوان کتاب در تمام زمینه‌ها به ارزش 80 میلیون تومان خریداری شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: این تعداد کتاب خریداری شده به زبان‌های ترکی، فارسی و کردی بوده و به مراکز کم برخوردار اهدا می‌شود.

وی حمایت از نویسندگان و ناشران بومی را بسیار مهم برشمرد و گفت: حمایت از این قشر که با وجود مشکلات فراوان در راستای توسعه فرهنگی جامعه گام برمی‌دارند، باید از اولویت‌های نهادهای فرهنگی و مسئولان استانی باشد و حمایت ویژه از ناشران، نویسندگان، کتابفروشی‌ها و به طور کلی فعالان حوزه کتاب از مهمترین وظایف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی است.

خدایاری افزود: بستر توسعه هر جامعه بحث فرهنگ و یکی از مؤلفه‌های آن کتاب و کتابخوانی است، بنابراین همه وظیفه دارند در این راستا اقدام جدی داشته باشند. در این راستا برنامه ریزی صحیح فرهنگی علاوه بر حفظ هویت عقیدتی و قومی عاملی است که منجر به ایستادگی در مقابل هجوم فرهنگ بی فرهنگی بیگانه شد، و به حفظ فرهنگ خودی می‌انجامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها