چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
شاعر کهنوجی برگ‌ برنده‌اش را رو کرد

«تو آمدن را در خواب بلدی» اولین مجموعه شعر زهرا عوض‌پور، شاعر کهنوجی به ‌همت انتشارات «سمت روشن کلمه» راهی بازار کتاب شد.

مدیر انتشارات «سمت روشن کلمه» با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در هرمزگان، گفت: شعر «زهرا عوض پور» شعر پیچیده‌ای نیست اما سادگی باعث نشده شعر او به سطح کشانده شود؛ چراکه او و شعرش به زبان واسطه و نگاه شاعرانه پایبند مانده‌اند.

یدالله شهرجو درباره ویژگی‌های اشعار این مجموعه توضیح داد: برگ برنده او در شعرهایش «من» فردی اوست؛ «منی» که هر گاه خواسته زن بودنش را روایت کند، زلال و بی‌پیرایه می‌نماید. تصنعی نبودن، این باورپذیری را به مخاطب شعر ارزانی می‌کند. شعر این شاعر جوان قطعاً می‌تواند با عمق‌بخشی در معنا و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های زبانی، حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد.

وی ادامه داد: عوض‌پور برای چاپ و انتشارش خالی از تردید نبود؛ اما اکنون‌ که مجموعه‌اش چاپ و منتشر شده است، او شوقی وافر برای معرفی شعر و مجموعه‌اش دارد. داشتن چنین روحیه‌ای قطعاً می‌تواند راهگشای مسیر و چشم‌اندازی تازه پیش‌روی این شاعر جوان باشد.

شعری از مجموعه «تو آمدن را در خواب بلدی» سروده زهرا عوض‌پور را با هم در زیر می‌خوانیم:

از مجاورت خانه شلوغ
به آشپزخانه برو
و استشمام کن ته‌مانده هوایی را
که در گوشه کابینت‌ها پنهان کرده‌ای
و از غم منتشر شده در گلو
به سینک ظرفشویی، پناه ببر
بشقاب‌ها را محکم‌تر بشوی
رد انگشتانش را ...
و به تعداد فکرهای باران‌زا
لیوان‌ها را بکوب
به یاد هر بار
که نیمه‌ی پر آن را دیدی
تو آمدن را در خواب بلدی
حال وقتش رسیده
برای شستن ذهنت
با چاقو
بر تن این شعر بزنی

یادآوری می‌شود، زهرا عوض‌پور، شاعری جوان از شهرستان کهنوج در جنوب استان کرمان است. «تو آمدن را در خواب بلدی» اولین مجموعه شعر اوست که به‌تازگی در 78 صفحه با صفحه‌آرایی اعظم حسین‌زاده و طراحی جلد مینا طافی به قیمت 25 هزار تومان در شمارگان 500 نسخه به همت انتشارات «سمت روشن کلمه» در بندرعباس چاپ و منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها