چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
زمستانه کتاب می‌تواند ضرر کتاب‌فروشی‌ها را جبران کند

علمی با اشاره به افزایش درصد تخفیف در طرح زمستانه کتاب، افزایش سرانه خرید از این طرح را مساله‌ای ضروری‌تر عنوان کرد، چراکه با توجه به قیمت هر عنوان کتاب سقف خرید 200 هزار تومانی، مخاطب را محدود می‌کند.

سعیدرضا علمی، مدیر کتاب‌فروشی بدرقه جاویدان در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره تاثیر برگزاری زمستانه کتاب در سال 99 بعد از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: نمایشگاه مجازی کتاب تهران با اینکه دردسرهایی برای ناشران داشت، در کل اتفاق خوبی را رقم زد؛ زیرا ناشران در آن روزها فروش خوبی داشتند. از طرفی کتاب‌فروشان در 10 روز برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب و تا یک هفته پس از آن، با کاهش مشتری مواجه بودند.

به گفته علمی، طرح‌های حمایتی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران که به صورت فصلی برگزار می‌شود، می‌تواند کمکی برای ادامه فعالیت کتاب‌فروشان باشد. او ادامه داد: در طرح‌های فصلی–علاوه بر نمایشگاه مجازی کتاب- از ناشران حمایت می‌شود، چراکه مشتریان در این طرح‌ها کتاب را از کتاب‌فروشی‌ها با تخفیف می‌خرند.

مدیر کتاب‌فروشی بدرقه جاویدان با اشاره به پایین بودن تخفیف در نظر گرفته‌شده برای هر فرد در طرح زمستانه و لزوم افزایش آن اعلام کرد: با توجه به قیمت بالای عناوین، مخاطب می‌تواند خرید محدودی انجام بدهد. با این حال، برای کتاب‌فروشان این طرح می‌تواند جبران‌کننده ضرری باشد که بر اثر فروش کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب به آن‌ها وارد شد.

علمی با اشاره به تاثیر محدود افزایش پنج درصدی تخفیف در طرح زمستانه کتاب تاکید کرد: مشکل دوره‌های گذشته درباره درصد تخفیف نبود. واجب‌تر و مهم‌تر بود که سقف خرید را از 200 هزار تومان به 300 یا 350 هزار تومان برسانند، در این صورت طرح زمستانه نتایج بهتری داشت.

به گفته او افرادی که در نمایشگاه مجازی کتاب شرکت نکردند، می‌توانند خریدهای خود را از کتاب‌فروشی و با استفاده از تخفیف طرح زمستانه انجام بدهند. علمی ادامه داد: یکی از مشکلات نمایشگاه مجازی کتاب این بود که افراد هر کتاب را باید تک‌تک در پنل ناشر سفارش می‌دادند؛ اما در طرح زمستانه این امکان وجود دارد که مستقیم از کتاب‌فروش محل، همه خریدها را انجام بدهند.

مدیر کتاب‌فروشی بدرقه جاویدان با اشاره به اینکه مخاطبان به‌صورت حضوری، تلفنی، استفاده از سایت و اینستاگرام این کتاب‌فروشی می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را سفارش بدهند، گفت: به روزهای نوروز نزدیک می‌شویم. مردم می‌توانند با استفاده از این طرح برای دوستان و آشنایان کتاب هدیه بخرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط