سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
جشنواره فرهنگی نماز در زنجان برگزار می‌شود

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: به مناسبت کنگره 3535 شهید زنجانی، جشنواره فرهنگی نماز در 5 بخش برگزار می‌شود.

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان وظیفه کمیته فرهنگی کنگره 3535 شهید را عهده‌دار است و تاکنون برنامه‌های متعددی در این راستا انجام داده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای کنگره 3535 شهید زنجانی گفت: چاپ کتاب، برگزاری جشنواره شعر و داستان و برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز با عنوان «معراج» از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این کنگره است.

احمدخانی جامعه هدف این جشنواره فرهنگی را حدود یک میلیون نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به جامعیت این جشنواره، افراد زیادی از جامعه درگیر آن خواهند بود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه اجرای این جشنواره از چند روز قبل آغاز شده و تا خردادماه ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: چاپ کتاب، شعر، بخش‌های ادبی و مجازی، تجلیل از فعالان عرصه نماز، تجلیل از آثار ارائه شده در زمینه جلوه‌های نماز در دوران دفاع مقدس و تجلیل از بخش‌های این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره شامل پنج بخش مجازی، ادبی، هنری، پژوهشی و ویژه است، گفت: گزینش آثار برجسته هنر توحیدی، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و هنری، توجه به فرهنگ، هنر، ادبیات دینی و توحیدی، انتشار افکار، آثار و اندیشه‌های معنوی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

احمدخانی با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف فرهنگی در برگزاری جشنواره فرهنگی معراج گفت: اختتامیه این جشنواره خردادماه سال 1400 همزمان با آیین اختتامیه کنگره برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه به سایر برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امکان برگزاری نمایشگاه کتاب حضوری میسر نبود از همین رو 8 نمایشگاه کتاب به صورت مجازی در سطح شهرستانی برگزار شده است.

وی همچنین از آغاز تدوین و نگارش کتاب خاطرات و تاریخ شفاهی بمباران زنجان در زمان جنگ تحمیلی خبر داد و افزود: همچنین برای تألیف کتاب‌های مربوط به شهدای زنجانی مختص کنگره 3535 شهید، کتاب (نشانی از عرشیان) با محتوای اطلاعات شهدا به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها