سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
طرح‌های فصلی به اطلاع‌رسانی بیشتر نیاز دارند/ تفاوت فروش کتاب‌فروشان در شمال و جنوب تهران

به گفته مدیر کتابفروشی حافظ؛ فروش کتابفروشی‌هایی که در شمال یا جنوب شهر مشغول فعالیت هستند کاملا از هم متفاوت است و معمولا کتابفروشان در شمال یا مرکز شهر فروش بهتری نسبت به سایر مناطق دارند زیرا گاهی حتی مشتری‌ای در جنوب شهر از برگزاری طرح اطلاع ندارد.

عباس جهانگیری، مدیر کتاب‌فروشی حافظ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به طرح زمستانه گفت: اگر همان‌طور که برای نمایشگاه مجازی کتاب اطلاع‌رسانی خوبی در حوزه‌های مختلف و رسانه‌ها انجام شد، برای طرح‌های فصلی نیز اطلاع‌رسانی شود، می‌تواند تاثیرگذاری بیشتر و بهتری برای صنف کتاب‌فروشان و مردم داشته باشد.
 
وی با اشاره به رکود کاری کتاب‌فروشی‌ها طی یک‌سال گذشته و تاثیر طرح‌های فصلی بر روند فعالیت آن‌ها، افزود: اصل این کار خیلی خوب است و نتایج آن را نیز طی سال‌ها و دوره‌های قبل در روند کار کتاب‌فروشان دیده‌ایم اما همان‌طور که گفتم اطلاع‌رسانی برای مردم جامعه اهمیت زیادی دارد تا آن‌ها به سمت کتاب‌فروشی‌ها بیایند و کتاب‌فروش نیز با فروش خوب در این طر‌ح‌ها بتواند بخش زیادی از ضررهای مربوط به رکود کاری سال جاری را جبران کند.
 
جهانگیری همچنین درباره تفاوت استقبال مردم مناطق مختلف از طرح‌های فصلی گفت: نگاهی به آمار و ارقام این طرح و مشارکت همکاران نشان می‌دهد فروش کتاب‌فروشی‌هایی که در شمال یا جنوب شهر مشغول فعالیت هستند کاملا از هم متفاوت است و معمولا کتاب‌فروشان در شمال یا مرکز شهر فروش بهتری نسبت به سایر مناطق دارند؛ زیرا گاهی حتی مشتری‌ای در جنوب شهر از برگزاری طرح اطلاع ندارد.
 
وی تاکید کرد: از سوی دیگر تنوع کتاب‌هایی که یک کتابفروش در فروشگاهش دارد نیز در میزان فروش و استقبال مخاطبان اثرگذار است، آیا کتاب‌ها به اندازه کافی هستند و وقتی مشتری به همراه خانواده داخل کتاب‌فروشی می‌شود می‌تواند علاوه بر خود برای کودکانش هم کتاب خریداری کند و این‌ها همه از جمله عواملی است که در اثرگذاری طرح نقش دارد و کتاب‌فروشان با آگاهی از این موضوعات و عوامل برای کار خود برنامه‌ریزی کنند.
 
مدیر کتاب‌فروشی حافظ همچنین درباره فواید این طرح برای کتاب‌فروشی‌ها نیز توضیح داد: برگزاری این طرح‌ها می‌تواند بخشی از مشکلات ناشی از آسیب‌های کرونا و اقتصاد را جبران کند اما کتاب‌فروشی‌هایی که ملک آن‌ها اجاره‌ای است و کارمند‌ زیاد دارند معمولا با دغدغه‌های زیادی کار می‌کنند و فروش یک هفته‌ای طرح‌های فصلی و درصد فروش زیاد پاسخگوی مشکلات آن‌ها نیست. بنابراین باید برای حمایت از آن‌ها به دنبال اقدامات زیربنایی دیگری بود.
 
طرح زمستانه کتاب از نهم اسفندماه آغاز شده‌است و تا شانزدهم اسفند‌ماه در کتاب‌فروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور برگزار می‌شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها