جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
ارائه آثار ادبی نفیس حمایت‌های شایسته مسئولان فرهنگی را می‌طلبد

نویسنده کتاب «غایب» گفت: در نظر گرفتن جوايز و توجه به آثار ادبی، در نويسندگان ايجاد انگيزه می‌كند و با حمایت شایسته مسئولان فرهنگی، نويسندگان بيشتر تلاش خواهند كرد تا آثار ارزشمندتر و شايسته‌تری را خلق كنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «غایب» که توسط حسن بیانلو تألیف و از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شده است در سی‌وهشتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی به عنوان اثر شایسته تقدیر شناخته شد.
 
نویسنده کتاب غایب درباره فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی به خبرنگار ایبنا گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموخته رشته ادبیات نمایشی هستم، تا کنون سه کتاب نگاشته‌ام که دو تا از آنها موضوعات پژوهشی داشته‌اند و چند سال نیز عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی واحد هنر بودم و در سمینارهای علمی نیز شرکت می‌کردم و طرح پژوهشی با عنوان نمایش خلاق ارائه کردم که در جهاد دانشگاهی به مرحله اجرا رسید و بر اساس آن در سطح گسترده‌ای در شهرستان‌های استان تهران به مدت چند سال معلم‌های مقطع ابتدایی را آموزش دادیم و اجرای طرح را در مدارس دنبال کردیم.
 
وی در ادامه درباره کتاب «غایب» و اهمیت آن اظهار کرد: اوایل دهه ۹۰ بود که انتشارات سوره مهر تصمیم گرفت مجموعه‌ای درباره معصومین(ع) منتشر کند و نگارش هر جلد از کتاب‌ها را به نویسنده‌ای سپرد. خوشبختانه قرعه نگارش درباره امام زمان (عج) به نام من افتاد و کار نگارش کتاب یک سال زمان برد.
 
بیانلو افزود: کتاب «غایب» زندگینامه‌ای داستانی است که به شکل سرگرم‌کننده‌ای برای نوجوانان و جوانان نوشته شده است. تعداد داستان‌ها درباره امام زمان(ع) بسیار کم است، زیرا ایشان بیشتر عمرشان را غایب بودند و داستان‌هایی هم که نگارش شده، به زندگینامه مادر این امام بزرگوار اختصاص دارد که از روم آمده و با امام حسن عسکری(ع) ازدواج کردند؛ اما بنده در کتاب «غایب» بیشتر به شخصیت حضرت امام عصر(عج) پرداخته و حال و هوای زمانه ایشان را برای مخاطب نوجوان و جوان بازگو کرده‌ام.
 
این نویسنده عنوان کرد: چالش من برای نگارش کتاب «غایب» این بود که درباره شخصیتی می‌نوشتم که به محض تولد غایب می‌شوند و بیشتر عمرشان در زمانی که امام حسن عسکری(ع) زنده بودند و حتی پس از شهادت ایشان، در غیبت می‌گذرد؛ به عنوان نویسنده‌ای که درباره امام زمان می‌نویسد، سعی کردم راهی پیدا کنم تا به شکل پیوسته‌ای زندگینامه این امام بزرگوار را روایت کنم.



وی درباره جوایز کتاب سال گفت: در نظر گرفتن جوايز ادبی و همچنین توجه به آثار نويسندگان، ايجاد انگيزه می‌كند و نويسندگان بيشتر تلاش خواهند كرد تا آثار ارزشمندتر و شايسته‌تری را خلق كنند كه اين مسأله جای تشكر از مسئولان فرهنگی كشور را دارد.
 
بیانلو با اشاره به اثر جدیدی که در دست نگارش دارد، عنوان کرد: علاوه بر نگارش کتاب در حوزه فیلمنامه و نمایشنامه‌نویسی هم فعالیت می‌کنم و در حال حاضر مشغول نگارش یک فیلم‌نامه هستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها