سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
برای طرح‌های فصلی هم مثل نمایشگاه کتاب تبلیغ کنید

مدیر کتابفروشی «بهار» در ارومیه گفت: به‌دلیل ضعف در تبلیغات، حتی کتابفروشی‌های باسابقه هم در شهرستان‌ها از زمان اجرای طرح‌های فصلی بی‌اطلاع می‌مانند.

احمد یوسفی، مدیر کتابفروشی «بهار» ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، علت غیبت این کتابفروشی را در طرح‌های فصلی، تبلیغات ضعیف آنها عنوان کرد و گفت: برای این موضوع کاری در استان آذربایجان‌غربی صورت نگرفته است، چون کتابفروشان خودشان به طور مستقل نمی‌توانند کاری بکنند و مردم هم آنطور که باید و شاید، در جریان برگزاری این طرح‌ها قرار نمی‌گیرند.

وی افزود: اگر تبلیغاتی گسترده، مثل نمایشگاه کتاب برای این طرح در نظر گرفته شود، ‌می‌تواند بسیار به پیش بردن اهداف آن برای حمایت از کتابفروشی‌ها کمک کند.

این کتابفروش ارومیه‌ای ادامه داد: بنده بیش از 33 سال است که در حوزه فرهنگ و کتابفروشی مشغول به فعالیت هستم ولی تاکنون به دلیل عدم اطلاع از زمان و چگونگی اجرای طرح‌های فصلی نتوانستم در این طرح‌ها شرکت کنم.

یوسفی ادامه داد: بسیاری از مخاطبان ما از وجود چنین طرحی بی‌اطلاع‌اند، مگر کتابخوان‌های خاصی که روی اخبار کتاب هم متمرکز هستند؛ در مجموع تعداد کسانی که از طرح اطلاع دارند، انگشت‌شمار است.

مدیر کتابفروشی بهار در ارومیه گفت: بودن نمایشگاه کتاب فی‌نفسه بد نیست. اما نمایشگاه باید به محلی برای ملاقات با ناشران و نویسندگان و مترجمان تبدیل شود و جنبه‌ فرهنگی آن بر جنبه‌ تجاری‌اش غالب شود. این فروشِ کتاب در نمایشگاه کتاب است که مشکل‌آفرین است و نه ذاتِ نمایشگاه کتاب. برگزاری نمایشگاه به این صورت، به ضرر کتابفروشی‌ها، مخصوصا در شهرستان‌ها است.

وی افزود: نمایشگاه از اسمش مشخص است؛ باید فقط کتاب را در معرض نمایش گذاشت نه فروش. نمایشگاه باید داخل خود مغازه باشد و اگر این تخفیف‌هایی که در نمایشگاه ارائه می‌شود، در کتابفروشی باشد، فروش، بهتر از این خواهد بود و تجربه‌ حضور در کتاب‌فروشی می‌تواند با تجربه‌ حضور در نمایشگاه تفاوت داشته باشد و کتاب‌فروش‌ها باید در این زمینه فعالیت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها