یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
تجدید چاپ دو اثر از سعید مهیمنی پس از سال‌‌ها

دو کتاب از سعید مهیمنی، شاعر و نویسنده بوشهری که سال‌ها پیش منتشر شده بودند، به‌همت انتشارات «با من» تجدید چاپ و راهی بازار نشر شد.

سعید مهیمنی با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: این کتاب‌ها شامل یک مجموعه داستان به نام «چنبره زمان» و یک مجموعه نقد شعر به نام «واکاوی لحظه‌ها» است. «چنبره زمان» شامل 15 داستان کوتاه است که نخستین‌بار در سال ۱۳۷۰ از سوی انتشارات دماوند منتشر شد. «نوای میرا»، «او، او صخره و دریا»، «بازماندگان»، «چنبره بودن»، «در زمانی مضاعف»، «اگر نروید می‌آییم»، «در انتهای تنهایی»، «سوراخ در سیم خاردار»، «شب‌های ابری»، «باران استخوان»، «غریو موج»، «هم‌صدای سایه‌ها»، «آنک بر این کناره» و «نعره تیرآوران و گربه سر خاکستری»، عناوین داستان‌های این مجموعه است که به سبک رئالیسم و برخی نیز به سبک سوررئال نوشته شده‌اند.

مهیمنی ادامه داد: کتاب دیگرم که به‌تازگی تجدید چاپ شده، «واکاوی لحظه‌ها» است که دربرگیرنده نقدهای من بر آثار شاعران معاصر ایران است. در این اثر به نقد کتاب‌های شعری از منوچهر آتشی، محمد بیابانی، اورنگ خضزایی، علی باباچاهی، ایرج صف‌شکن، شاپور بنیاد، شمس لنگرودی، فرشته ساری، کامران بزرگ‌نیا، رضا چایچی و علی عبدالرضایی پرداخته‌ام.

وی در پایان یادآور شد: گستره‌ی نقد ادبی قلمروی پردامنه، پرفراز و نشیب است. شعر امروز اما نیازمند ورود به چنین عرصه‌ای است، البته با استمرار بیشتر و پردامنه‌تر. از این رو در این مسیر، این مجلد را منزل اول شمرده‌ام و منازل دیگر را فرصتی باید تا دیگر یادداشت‌ها مدون گردند و اساس و اصولی درخورتر را شامل.

یادآوری می‌شود، سعید مهیمنی متولد 1337 در بوشهر است. از این شاعر و نویسنده تاکنون آثاری شامل «چنبره زمان»، «واکاوی لحظه‌ها»، «جانب اگر نه عشق»، «از عشق با عشق»، «بیان فاصله» و «جانب اگر تا سمت کویر» منتشر شده است که دو اثر نخست وی به‌تازگی به همت انتشارات «با من» تجدید چاپ شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها