شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
افزایش دو برابری مشارکت کتابفروشان زنجانی در زمستانه کتاب

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در طرح پاییزه کتاب 6 کتابفروشی از زنجان شرکت داشتند، گفت: در طرح زمستانه 11 کتابفروشی مشارکت می‌کنند.

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: طرح‌های فصلی فروش کتاب با هدف حمایت از کتابفروشی‌ها به‌صورت مستمر در حال اجراست.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح زمستانه کتاب نیز از 9 تا 16 اسفندماه اجرایی می‌شود، اضافه کرد: امسال در طرح زمستانه 11 کتابفروشی اعلام همکاری کرده‌اند که نسبت به طرح پاییزه با افزایش دو برابری مشارکت مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه «کتابفروشی فرهنگان زنجان»، «کتابکده فرهنگ»، «کتابفروشی آگورا»، «موسسه فرهنگی منهاج»، «شهر کتاب زنجان»، «دانشمندان کوچک 1»، «دانشمندان کوچک 2»، «حوض نیلی»، «پارسه کیدز» و «پاتوق کتاب زنجان» از شهرستان زنجان در این طرح حضور دارند، گفت: همچنین از شهرستان ابهر نیز کتابفروشی «بهمن» در طرح پاییزه کتاب ثبت‌نام کرده است.

احمدخانی ضمن تشریح جزئیات طرح زمستانه کتاب بیان کرد: میزان یارانه خرید برای کتاب در این دوره هم 20 درصد است و و خریداران می‌توانند از ۲۵ درصد یارانه خرید کتاب در این طرح بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در طرح پاییزه کتاب 6 کتابفروشی مشارکت داشتند، گفت: میزان خرید در این طرح هم 156 میلیون و 825 هزار تومان بود.

وی به سایر طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابفروشی‌ها نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به کاهش اعتبارات ادارات کل امسال مبلغ خرید حمایتی هم کاهش یافته است، هرچند که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به همان میزان اعتبارات تخصیصی خرید حمایتی را انجام می‌دهند.

احمدخانی با اشاره به فعالیت ناشران و مؤلفان کتاب در استان زنجان افزود: در استان زنجان 40 انتشاراتی مجاز وجود دارد که از این تعداد فقط 25 انتشاراتی فعالیت دارند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین به پرداخت تسهیلات کرونایی به نویسندگان طبق دستورالعمل ابلاغی اشاره کرد و گفت: طی نیمه نخست امسال 40 نویسنده تسهیلات کرونایی دریافت کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها