چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
ثبت‌نام 15 کتابفروشی گلستان در طرح زمستانه کتاب

رییس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: در طرح زمستانه کتاب سال جاری، 15 کتابفروشی استان گلستان پذیرای دوستداران فرهنگ کتابخوانی خواهند بود.

فرشته آل‌نبی رییس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گفت‌وگو با به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در گلستان، اظهار کرد: 15 کتابفروشی در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس و کردکوی استان گلستان در طرح زمستانه کتاب 99 حضوری فعالانه خواهند داشت.

وی ضمن دعوت از کلیه دوستداران فرهنگ کتاب و کتابخوانی به مشارکت در طرح زمستانه کتاب در آستانه نوروز باستانی، گفت: سقف خرید برای هر خریدار در طرح زمستانه کتاب ۹۹  همچون طرح پاییزه ۲۰۰ هزار تومان است و خریداران می‌توانند از ۲۵ درصد یارانه خرید کتاب در این طرح بهره‌مند شوند.

رییس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درباره کتابفروشی‌های طرح، اظهار کرد: دانشجو، سرو، فرهنگ نو، علم و صنعت، شهر کتاب، خانه کتاب، سرزمین کتاب، جنگل، پاتوق کتاب و بانک کتاب جلالی شعبه یک و سه، اسامی کتابفروشی‌های شرکت‌کننده در شهرستان گرگان هستند.

آل‌نبی افزد: کتاب فروشی‌های شهر کتاب، حافظ، سلام در گنبدکاووس و اوستا نیز در شهرستان کردکوی در این دوره از طرح حضوری فعال دارند.

وی گفت: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند، مشمول طرح نمی‌شوند.

رییس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را شامل نمی‌شود، گفت: کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.

آل‌نبی همچنین با تاکید بر اینکه رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت در ایام کرونا برای کلیه کتابفروشی‌ها ضروری است، گفت: مدیریت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان طرح بر عهده واحدهای صنفی است و با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا خریدهای غیرحضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل پاییزه امکان‌پذیر است.

یادآوری می‌شود، طرح زمستانه کتاب از 9 اسفندماه آغاز و تا تاریخ 16 همین ماه به مدت یک هفته ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها