چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
امکان عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی زنجان

به مناسبت ولادت امام علی (ع)، طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزای کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت علی (ع)، در روزهای 6 و 7 اسفند ماه از طریق ارسال پیامک صورت می‌گیرد.

هدف از اجرای این طرح، جلوگیری از تجمع متقاضیان در کتابخانه‌های عمومی استان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است، از همین علاقه‌مندان می‌توانند طی روزهای ششم و هفتم اسفندماه عدد 1 را به شماره ۵۰۰۰۲۹۲۹ ارسال کنند و پس از پایان مهلت مذكور، كد تخفیف معتبر تا پایان سال 99 در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در توضیح اجرای این طرح به خبرنگار ایبنا گفت: هدف از اجرای طرح عضویت رایگان به صورت پیامکی طی یک سال قبل در چند مرحله اجرایی شده است.

امیرعلی نیک‌بخش با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح عضویت غیرحضوری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است، اضافه کرد: حتی تمدید عضویت، اعضا نیز به صورت غیرحضوری و از طریق سایت انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا، یک سال است که اغلب برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به صورت غیرحضوری اجرایی می‌شود، البته این یک موضوع کشوری است و محدود به زنجان نیست.

وی با اشاره به اینکه در این مدت تلاش شده است که با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در فضای مجازی سرانه مطالعه کاهش پیدا نکند، تصریح کرد: استقبال از فعالیت‌های مجازی کتابخانه‌ها خوب بوده و طبق بررسی‌های انجام گرفته، درصد مطالعه بعد از شیوع ویروس کرونا در بین مردم افزایش یافته و تقاضا برای کتاب نیز در استان توسط مردم بیشتر شده ‌است.

نیک‌بخش تصریح کرد: کتابخانه های عمومی در ایام کرونا با برگزاری برنامه‌های مختلفی مانند «هر خانه، یک کتابخانه»، «مسابقه نقاشی کرونا را شکست می‌دهیم»، «هر کتابدار، یک کتابخوان» و «جشنواره کتابخوانی رضوی» در فضای مجازی اقدامات موثری صورت داده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تعداد کتابخانه‌های استان را 98 باب اعلام کرد و گفت: از این تعداد 78 باب کتابخانه نهادی و 20 باب مشارکتی است که طبق آخرین آمار 8.5 درصد جمعیت زنجانی‌ها در این کتابخانه‌ها عضو هستند.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کتابخانه‌های زنجان هم اکنون با 30 درصد ظرفیت سالن‌های مطالعه فعالیت دارند و علاوه بر این کتاب‌هایی که به امانت برده می‌شود، یک هفته در قرنطینه می‌مانند تا پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها