چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
کتاب «خورشید ضمیران» در زنجان رونمایی می‌شود

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: همزمان با آئین اختتامیه پنجمین سوگواره میعادگاه عاشورایی دانشجویان، کتاب «خورشید ضمیران» در زنجان رونمایی می‌شود.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، گفت: امسال پنجمین دوره سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» با هدف اعتلای فرهنگ عاشورایی برگزار شد.

وی تولید محتوای فرهنگی فاخر و محصولات رسانه‌ای قابل عرضه در فضای مجازی و رسانه‌های کشور، تشویق نسل جوان برای تولید محصولات متنوع با محوریت فرهنگ ‌عاشورایی و استفاده از ابزار هنر برای ترویج فرهنگی دینی را از اهداف این سوگواره خواند و گفت: پنجمین سوگواره میعادگاه عاشورایی دانشجویان با مشارکت جهاد دانشگاهی استان زنجان، حسینیه اعظم زنجان، سازمان اوقاف و امور خیریه، شهرداری زنجان و حوزه هنری استان زنجان برگزار می‌شود.

نعمتی با اشاره به اینکه شعر عاشورایی، نثر عاشورایی، عکس عاشورایی و قطعات صوتی و تصویری از جمله بخش‌های این جشنواره ملی بود، اضافه کرد: با پایان مهلت ارسال آثار 3018 اثر به جشنواره رسیده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره نهم اسفندماه در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود، تصریح کرد: همچنین با بهره‌مندی از فضاهای مجازی سایت هیأت آنلاین و سایت رویدادهای فرهنگی رویتاب برگزار خواهد شد.

نعمتی با اشاره به برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده برای آئین اختتامیه پنجمین دوره سوگواره ملی دانشجویان گفت: شعرخوانی منتخبین سوگواره، برپایی نمایشگاه از آثار برگزیدگان، رونمایی از کتاب «خورشید ضمیران» (آثار منتخب سوگواره)، خطبه‌خوانی (تعزیه)، مدیحه‌سرایی، نی‌نوازی و تجلیل از برگزیدگان از برنامه‌های جانبی این مراسم خواهد بود.

در طول چهار دوره فعالیت این رویداد ملی، بالغ بر ۱۲ هزار و ۸۰۰ اثر دانشجویی در بخش‌های شعر، عکس، پادکست و کلیپ‌های تصویری، جمع‌آوری و مورد داوری قرار گرفته و آثار برگزیده نیز در قالب چهار جلد «کتاب»، سه مجموعه «مولتی‌مدیا» و چهار مجموعه «نمایشگاهی» در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها