سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی از سوی دولت کمک اقتصادی به فعالان چاپ است

غلامرضا شجاع گفت:‌ موافقت با واگذاری اموال دولتی برای تأمین کسری معافیت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی تا میزان ۵ کارگر با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کارفرمایان حوزه چاپ کمک اقتصادی خوبی به فعالان حوزه چاپ خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته (دوشنبه، 4 اسفند) در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400 با الحاق یک بند به تبصره (2) موافقت کردند؛ در این بند الحاقی آمده است که دولت مکلف است به منظور تداوم و پایداری و برخورداری مشمولین قانون معافیت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی تا میزان 5 نفر کارگر مصوب 1361، از محل سایر ظرفیت‌های این قانون، کسری منابع مالی مورد نیاز را با واگذاری اموال و سهام دولت‌ در شرکت‌ها و صندوق‌ها در سال 1400 را تأمین نماید.
 
این موضوع طی ماه‌های اخیر مشکلات زیادی برای کارفرمایان بخصوص در حوزه چاپ ایجاد کرده بود و موجب نگرانی آن‌ها شده بود اما اکنون تأمین اجتماعی باید بتواند برای سال آتی خود برنامه داشته باشد زرا این قانون باعث می‌شود دست این نهاد برای کمک به کارفرمایانی که تا میزان 5 نفر کارگر دارند باز باشد.
 
غلامرضا شجاع نماینده تشکل‌های صنعت چاپ در این زمینه به ایبنا گفت: دولت در سال ۹۹ معافیت ۲۰ درصد بیمه سهم کارفرما را حذف کرده بود، در نتیجه هیچ جذابیتی برای اعضای جدید اتحادیه‌های فعال در حوزه چاپ وجود نداشت که پروانه کسب از اتحادیه بگیرند و در واقع تنها چیزی که اتحادیه می‌توانست به عضو جدید بدهد، حذف شده بود.
 
وی افزود:‌ با مصوبه روز گذشته مجلس شورای اسلامی، مجددا اعضای جدید می‌توانند از معافیت حق بیمه استفاده کنند و این تصمیم کمک بزرگی به اتحادیه‌های صنفی و ‌اعضای جدید محسوب می‌شود؛ به‌طوری که یک چاپخانه دار در ماه حداقل ۴ میلیون تومان کمتر، به بیمه می‌پردازد.
 
شجاع با اشاره به مشکلات رکود کاری و کم‌کاری یک‌سال اخیر فعالان حوزه چاپ گفت: در حالی‌که بخش زیادی از همکاران در بخش‌های مختلف صنعت چاپ با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم مي‌کنند حذف ۲۰ درصد سهم کارفرما فشار مضاعفی بر آن‌ها وارد می‌کرد و شرایط کار بسیار سخت می‌شد اما اکنون شرایط کاری خیلی بهتر شده است.
 
وی با بیان اینکه پیش‌ از این جمعی از اعضای تشکل‌های صنعت چاپ با ارسال نامه به نمایندگان مجلس خواستار رسیدگی به این مصوبه شده بودند، عنوان کرد: به دنبال ارسال نامه به نمایندگان شهرهای مختلف، پیگیری روند این موضوع را خواستار شده بودیم و خوشحال هستیم که در سایه همدلی و همراهی صنف توانستیم قدم مثبتی در این زمینه برداریم و امیدواریم در حوزه‌های دیگر نیز با  همراهی صنف، گام‌های موثری برای اعتلای صنعت چاپ برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها