سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
آماده ارائه خدمات کتابخانه‌ای به روستاها و عشایر قم هستیم

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با تاکید بر گسترش خدمات کتابخانه‌ای و فرهنگی در جامعه عشایری و روستایی، گفت: درصورت تامین وسیله نقلیه (اتوبوس) مازاد از سوی دستگاه‌های اجرایی استان، ما متعهد به تجهیز و ارائه خدمات کتابخانه‌ای به جامعه روستایی و عشایری استان هستیم.

سجاد عمرانی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به عقد تفاهم‌نامه اداره امور عشایر استان قم با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم گفت: توجه به جامعه عشایر به‌عنوان سرمایه‌های عظیم کشور باید مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی از جمله نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گیرد و زمینه ارائه خدمات فرهنگی و کتابخانه‌ای به جامعه عشایر استان از سوی کتابخانه‌های عمومی استان قم فراهم است و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.
 
وی با پیشنهاد تشکیل کارگروه خدمات فرهنگی با محوریت امور عشایر و حضور نمایندگان دستگاه‌های امور فرهنگی استان، اضافه کرد: به منظور ارائه خدمات منسجم و جامع نیازمند یک کار هماهنگ و عملیاتی میان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان هستیم.
 
عمرانی تصریح کرد: جامعه عشایری و روستایی یکی از جامعه‌های مورد هدف کتابخانه‌های عمومی برای گسترش خدمات کتابخانه‌ای و فرهنگی است و در همین راستا در سطح کلان، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با سازمان بسیج عشایر کشور تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده است.
 
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم ضمن اعلام آمادگی این اداره‌کل جهت تجهیز کتابخانه سیار و تامین نیروی انسانی آن، تاکید کرد: در صورت تامین وسیله نقلیه (اتوبوس) مازاد از سوی دستگاه‌های اجرایی استان، این اداره کل متعهد به تجهیز و ارائه خدمت به جامعه روستایی و عشایری استان خواهد شد. کتابخانه سیار در برخی از استان‌های کشور وجود دارد که مورد استقبال بسیاری هم قرار گرفته و منشا برکات زیادی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها