دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کتاب‌هایی برای کمک به کودکان تیزهوش و درک هویت جنسی

مدیر انتشارات کتاب‌درمانی گفت: کتاب «هویت جنسیتی کودکان» اثر کلی استورک، با هدف کشف، درک و پذیرش ویژگی‌های منحصربه‌فرد جنسیتی و کتاب «کودکان تیزهوش» نوشته هیتر بورمن، با هدف کمک به کودک تیزهوش در مدیریت استرس و کسب اعتماد به نفس، منتشر شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب‌های «هویت جنسیتی کودکان» اثر کلی استورک و «کودکان تیزهوش» نوشته هیتر بورمن در با ترجمه محبوبه رمضان‌زاده، روزهای اخیر در قالب «مجموعه فعالیت‌های کاربردی» از سوی انتشارات کتاب‌درمانی به چاپ رسیده‌اند.
 
جنس و جنسیت، یک چیز نیستند. جنس فرد از نظر زیست‌شناختی توسط کروموزوم‌های جنسی، هورمون‌ها، اندام‌های تولیدمثل داخلی و دستگاه تناسلی تعیین می‌شود. از طرف دیگر، جنسیت به حس درونی فرد از اینکه او مرد است یا زن اشاره دارد. جنسیت نه تنها توسط بیولوژی، بلکه توسط عوامل مختلفی، شامل آنچه جامعه رفتارهای زنانه و مردانه تلقی می‌کند و چگونگی انعکاس ویژگی‌های زن و مرد در رسانه‌ها و فرهنگ تعیین می‌شود. خانواده‌ها، تربیت و حتی دین در آن نقش دارند. بیشتر اوقات هویت جنسیتی، خواه خود را مرد ببینیم و خواه زن، با جنس ما مطابقت دارد. این شناخت حتی از همان سال اول زندگی شروع به شکل‌گیری می‌کند و بچه‌ها معمولا تا دو یا سه سالگی می‌توانند خود را به عنوان پسر یا دختر شناسایی کنند.


کشف، درک و پذیرش ویژگی‌های منحصربه‌فرد جنسیتی در کودک
محمدرضا تقدمی، مدیر انتشارات کتاب‌درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا، در تشریح اهمیت موضوع کتاب «هویت جنسیتی کودکان»، بیان کرد: وقتی بچه‌ای متولد می‌شود، ابتدا جنسیت او در شناسنامه درج می‌شود، درحالی‌که باید توجه داشت ویژگی‌های جنسیتی در سنین مختلف به‌ویژه در دوران بلوغ تغییر می‌کنند. هدف کتاب این است که درباره هویت جنسیتی توضیحات ارزشمندی را به والدین ارائه دهد.
 
وی با اشاره به اینکه کتاب حاضر به کودکان در کشف، درک و پذیرش ویژگی‌های منحصربه‌فردشان کمک می‌کند، ادامه داد: کودکان آشفته جنسیتی در سفر خوداکتشافی‌شان نیاز به تأیید و حمایت دارند. در این لحظه، شاید شما تعجب کنید که چگونه می‌توانید به کودکتان قدرت کشف، درک و پذیرش جنسیت منحصر‌به‌فردش را بدهید. شما و کودکتان روش‌های متنوع زیادی برای درک جنسیت کشف خواهید کرد و بینش لازم درباره تجربیات تنوع جنسیتی را به‌دست می‌آورید. به علاوه، فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای همچون «همه انواع بدن‌ها» و «بودن در مدرسه» را برای کمک به کودکتان در کشف هویتش خواهید یافت، به‌گونه‌ای که خود واقعی او را محترم بشمارید. اجازه دهید این کتاب کار، شما و فرزندتان را در این سفر راهنمایی کند.
 
تقدمی گفت: نویسنده پیشگفتار، دکتر دیانه اهرنسافت؛ مدیر مرکز سلامت روانی و موسس کلینیک مرکز جنسیت کودک و بزرگسال در بیمارستان کودکان بنیوف است و روان‌شناس بالینی در سانفرانسیسکو است.
 
چاپ نخست کتاب «هویت جنسیتی کودکان» نوشته کلی استورک با ترجمه محبوبه رمضان‌زاده در 144 صفحهِ قطع رحلی به بهای 49 هزار تومان از سوی انتشارات کتاب‌درمانی راهی بازار نشر شده است.


کمک به کودک تیزهوش در مدیریت استرس و کسب اعتماد به نفس
مدیر انتشارات کتاب‌درمانی در معرفی دیگر کتاب‌ جدید این نشر با عنوان «کودکان تیزهوش»، بیان کرد: با این کتاب می‌توانید به کودک تیزهوش خود در مدیریت استرس، کسب اعتماد به نفس و تجلیل از آن کسی که هست، کمک کنید.
 
وی افزود: به‌عنوان والدین یک کودک تیزهوش، شما متوجه چالش‌ها و موهبت‌های پرورش و تربیت این کودکان منحصربه‌فرد خواهید شد. کودک شما با تنش‌های بزرگی، فکر و زندگی را تجربه می‌کند که گاهی اوقات می‌تواند چالش‌های احساسی و اجتماعی همچون آگاهی درونی از متفاوت بودن را ایجاد کند. این کتاب کار، به‌طور مستقیم، نیازهای روان‌شناسی کودکان تیزهوش را با استفاده از ترکیب قدرتمند ذهن‌آگاهی، پذیرش و تعهددرمانی و راهکارهای خوددلسوزی بیان می‌کند.
 
تقدمی در ادامه گفت: نویسنده، به خوانندگان کوچک کتاب خود کمک می‌کند که درک بهتری از هویت منحصربه‌فرد خود، به‌دست آورند و راهکارهای اساسی برای تعادل احساسات، مدیریت اضطراب و استرس و هدایت روابط اجتماعی را یاد بگیرند. کودک شما یاد خواهد گرفت که در تجربیات خود، تنها نیست و اعتماد به نفس لازم برای شکوفا شدن را کسب می‌کند. برای کودکان تیزهوش، داشتن احساسات متفاوت با دیگران، می‌تواند سخت باشد. با این کتاب کار، کودک شما یاد خواهد گرفت که جایگاه مهمی در این جهان دارد که برای تیزهوشی‌اش باید قدردان باشد.
 
نخستین چاپ کتاب «هویت جنسیتی کودکان» تألیف هیتر بورمن با ترجمه محبوبه رمضان‌زاده در 144 صفحهِ قطع رحلی به بهای 49 هزار تومان از سوی انتشارات کتاب‌درمانی به بازار نشر عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها