یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
9 اثر از استعدادهای جوان نویسندگی در کوار زیر چاپ رفت

مدیر انتشارات نویسندگان پارس که در شیراز فعالیت می‌کند از انتشار آثار 9 نویسنده جوان شهرستان کوار در این موسسه انتشاراتی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، انتشار پنج مجموعه داستان کوتاه و یک رمان و یک مجموعه دلنوشته از 9 نویسنده جوان شهرستان کوار به نام‌های مهوش میرزایی، احمد سلطانی، مهناز سلطانی، فاطمه طوخی، فاطمه اعتمادفر، زهرا قرخلو، مریم کوهپیما، ساحل کرمی‌شاد و محدثه رحمانی، نشان از توان و ظرفیت بالای نویسندگان این شهرستان در رمان‌نویسی و داستان‌نویسی کوتاه است.
 
کرامت یزدانی (اشک)، مدیرمسئول انتشارات نویسندگان پارس، در این خصوص به خبرنگار ایبنا گفت: داستان کوتاه مثل سایر انواع ادبی، وضع و موقعیت بشری را برای خواننده روایت می‌کند؛ نویسنده‌ داستان کوتاه در کار خود همانقدر هوشیار و منظم است که یک شاعر؛ شعر و داستان کوتاه خویشان نزدیک یکدیگر هستند و هر دو، ساحتی دقیق، موجز و ظریف دارند.
 
به گفته این نویسنده و ناشر، داستان کوتاه، روایت منثور کوتاهی است که نویسنده در آن با به‌کار‌گیری پیرنگی منظم و منسجم، شخصیت یا شخصیت‌های معدودی را که در واقعه اصلی، به عملی واحد دست می‌زنند، نشان می‌دهد و تاثیری واحد را به خواننده القا می‌کند. در داستان کوتاه بهتر می‌توان موقعیت‌‌ها و لحظه‌‌های حساس و ناپادار و رویدادهای تند و زودگذر را تصویر کرد.
 
این ناشر فعال شیرازی تاکید کرد: در گروه داستان‌نویسی حرفه‌ای شهرستان کوار که با نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با مدیریت لیلا زارعی و مهوش میرزایی فعالیت می‌کند، نویسندگان جوانی هستند که به دور از هیاهوی زندگی و در این برهوت فرهنگی، به نوشتن داستان بلند و کوتاه رو آورده‌اند.

 
یزدانی که بر کشف استعدادهای نوجوانان و جوان استان فارس تاکید دارد، گفت: انتشارات نویسندگان پارس، به‌زودی حاصل دسترنج 9 نفر از این نویسندگان را در ۵ مجموعه‌‌ داستان کوتاه و یک رمان و یک دلنوشته با ویراستاری مهوش میرزایی و فاطمه رمضانی‌زاده‌سیدانی و با تصویرگری فاطمه طوخی، چاپ و منتشر می‌کند.
 
به گفته مدیر انتشارات نویسندگان پارس، این آثار عبارتند از: رمان ششصد صفحه‌ای «سکوت ققنوس»، نوشته مهوش میرزایی و دلنوشته‌ای از محدثه رحمانی و پنج مجموعه داستان با نویسندگی: مهوش میرزایی، احمد سلطانی، مهناز سلطانی، فاطمه طوخی، فاطمه اعتمادفر، زهرا قرخلو، مریم کوهپیما، ساحل کرمی شاد و محدثه رحمانی.
 
مدیرمسئول انتشارات نویسندگان پارس در شیراز افزود: این آثار که نثر روان، داستان‌پردازی جذاب و قصه‌‌های شیرین از ویژگی‌های بارز آنهاست، اواخر اسفندماه ۹۹ به دست خوانندگان می‌رسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها