چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
زندگینامه سه شهید استان زنجان در سه کتاب مننتشر می‌شود

معاون اجرایی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان از آماده‌سازی کتاب‌های زندگینامه شهیدان سهراب اسماعیلی، علیرضا مولایی و یاور معروف‌خانی برای عرضه در کنگره 3535 شهید استان زنجان در سال 1400 خبر داد.

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، گفت: با توجه به برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان در سال آینده اقدامات متعددی در حوزه فرهنگی و توسط مجموعه حفظ آثار سپاه استان انجام شده است.

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از انعقاد قراردادی برای تولید نرم‌افزار جامع شهدا خبر داد و گفت: تولید و چاپ 5 کتاب درباره شهدا، تولید مستند، کلیپ گروه سرود، موشن گرافی، تیزر از جمله اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است.

موسوی با اشاره به آغاز نگارش کتاب درباره زندگینامه شهیدان سهراب اسماعیلی، علیرضا مولایی و یاور معروف‌خانی، افزود: همچنین کتاب «قافلانکوه» درباره عملکرد تیپ مستقل ۲۱۶ ارتش نیز توسط حفظ آثار استان آماده انتشار شده است.

معاون اجرایی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان، همچنین از رونمایی سه کتاب با موضوع دفاع مقدس خبر داد و گفت: «خط خون»، «بَئ» (داماد) و «راز زندگی بقا» سه کتابی هستند که رشادت‌های رزمندگان زنجانی را به تصویر کشیده‌اند.

به گفته وی، کتاب «خط خون» به نویسندگی مریم بیگدلی و راوی‌گری امیر جم، اتفاقات شب‌ عملیات کربلای 8 و نبرد گردان علی‌اصغر (ع) در خط شلمچه را به تصویر می‌کشد. کتاب «بَئ» (به معنی داماد) نیز با نویسندگی فاطمه شکوری، زندگی شهید حسین صادقی را تصویرسازی کرده است و کتاب «راز زندگی بقا» هم به نویسندگی مسعود بابازاده، زندگی شهید بقا ثمین‌قلب را به تصویر کشیده است.

موسوی همچنین از آماده‌سازی تاریخ شفاهی رزمندگان و ایثارگران استان زنجان خبر داد و گفت: کمیته علمی کنگره در مرحله فراخوان برای فعالیت‌های این حوزه فعالیت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها