سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
«آسیموف در آغاز» از راه رسید

سعید سیمرغ از انتشار سه‌گانه «آسیموف در آغاز» خبر داد و گفت: آسیموف در این مجموعه به شرح 11 سال نخست دوران نویسندگی‌اش می‌پردازد و با لحنی شیرین این دوره را برای خوانندگان تعریف می‌کند.

سعید سیمرغ؛ مترجم آثار علمی تخیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به انتشار سه‌گانه «آسیموف در آغاز»، بیان کرد: از بین سه غول دوران طلایی داستان‌های علمی‌تخیلی، آیزاک آسیموف نسبت به دوتای دیگر (آرتور سی. کلارک و رابرت اِی. هاینلاین) شناخته‌شده‌تر است و با گستره‌ گوناگون کتاب‌هایش، بین خوانندگان وسیع‌تری مخاطب دارد.
 
وی افزود: دوران فعالیت ادبی آسیموف 53 سال به درازا کشید و هزاران کتاب و داستان و مقاله از خود به‌جای گذاشت که به خاطر گوناگونی و تنوع موضوعاتشان، میلیون‌ها مخاطب به‌دست آوردند.
 
به گفته سیمرغ، اما هر غولی کارش را با گام‌های لرزان آغازین شروع کرده و ممکن است این گام‌های لرزان برای مخاطبانی که علاقه‌مندند از سیر تحول و پیشرفت این نویسنده‌ مطلع شوند، جالب باشد.
 
این مترجم تأکید کرد: آسیموف در مجموعه‌ «آسیموف در آغاز» که در سال 1972 در آمریکا منتشر شد، به شرح 11 سال نخست دوران نویسندگی‌اش می‌پردازد و با لحنی شیرین برای خوانندگان تعریف می‌کند که چطور شد به نویسندگی، آن هم نوشتن داستان‌های علمی‌تخیلی علاقه پیدا کرد، چه کسانی در این مسیر بر او تأثیر گذاشتند و چه ماجراهایی را و در چه زمینه‌ اجتماعی‌ای از سر گذراند که به نخستین کتابش منجر شد.

این کتاب در سه جلد به‌زودی از سوی کتابسرای تندیس منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها