شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
تصویب دو پژوهانه‌ جدید در مرکز حافظ‌شناسی

جانشین مدیر مرکز حافظ‌شناسی از تصویب دو پژوهانه‌ جدید با نام «پژوهانه‌ خانواده‌ صحرائیان» و با حمایت مالی این خانواده اهل فرهنگ در شیراز، در این مرکز خبر داد.

رضا رستگاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، با بیان اینکه مرکز حافظ‌شناسی و کرسی پژوهشی حافظ، در جهت حمایت از پژوهشگران ممتاز و دانش‌آموختگان مستعد دانشگاهی و به‌منظور توسعه‌ کیفی پژوهش‌های بنیادی در پیوند با حافظ، به‌جذب و تخصیص اعتبارات تحقیقی در قالب پژوهانه یا گرنت پژوهشی اقدام کرده است، گفت: پس از تصویب و اجرای سه پژوهانه طی دو سال گذشته، در آستانه‌ سال نو دو پژوهانه‌ جدید که ازسوی خانواده‌ صحرائیان به‌مرکز حافظ‌شناسی اعطا شده است، به تصویب این مرکز رسید.
 
وی افزود: این پژوهانه، اعطای دو اعتبار مستقل به‌نام شادروان «آقای رضی صحرائیان» و شادروان «بانو شکیبا صحرائیان» است که ازسوی فرزندان فرهیخته‌ ایشان به‌منظور حمایت مالی از طرح‌های تحقیقی و مطالعات حافظ‌پژوهی به‌مرکز حافظ‌شناسی اهدا شده و از تجمیع دو اعتبار نامبرده به «پژوهانه‌ خانواده‌ صحرائیان» یاد می‌شود.
 
رستگاری، بیان کرد: دانش‌آموختگان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری، حافظ‌پژوهان واجد شرایط و هنرمندان صاحب اثر شاخص می‌توانند برای برخورداری از این پژوهانه، طرح‌های پیشنهادی خود را به‌معاونت پژوهشی مرکز حافظ‌شناسی ارسال کنند.
 
وی افزود: مرکز حافظ‌شناسی ضمن پاسداشت این اقدام شایسته‌ فرهنگی، امیدوار است توجه به تاریخ و فرهنگ ایران و حمایت از دانش و هنر ایرانی، بیش از گذشته وجهه‌ همّت نیک‌اندیشان پیش‌بین واقع شود.
 
یادآور می‌شود، مرکز حافظ‌شناسی پیش از این، موفق به‌تصویب و اجرای سه پژوهانه به نام «پژوهانه‌ دکتر زهرا طاهری»، «پژوهانه‌ مهندس بهرام بزرگ» و «پژوهانه‌ دکتر زهرا رنجبری» شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها