سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
50 گیگ اینترنت رایگان برای هر باشگاه‌ کتابخوانی

دبیر جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان بیان کرد: با همکاری وزارت ارتباطات نیز تمامی تسهیل‌گرانی که اسم‌شان در سیستم ثبت شده بود، سیم‌کارت رایتل با 50 گیگ اینترنت رایگان دریافت کردند تا بتوانند جلسات خود را از راه دور برگزار کنند.

فرمهر منجزی، دبیر پنجمین جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های پنجمین جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان بیان کرد: به‌دلیل شرایط کرونا فعالیت جام باشگاه‌های کتابخوانی متفاوت و از راه دور انجام می‌شود؛ البته در شهرها و استان‌هایی که کودکان و نوجوانان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدرسه می‌روند، کارگاه‌ها و جلسات جام باشگاه‌های کتابخوانی حضوری انجام می‌شود. دوره‌های آموزشی تسهیل‌گران به‌صورت آنلاین و با استقبال خوب اعضاء برگزار شد و همزمان تمام اعضاء جام باشگاه‌ها در سراسر کشور توانستند در کارگاه‌ها شرکت کنند، دوره‌ها را بگذرانند و باشگاه‌های را ثبت کنند.
 
وی افزود: آموزش‌ به تسهیل‌گران به‌ دو صورت آنلاین و ضبط جلسات کارگاه‌ها در استودیو انجام می‌شود تا بتوانند فعالیت باشگاه‌هایشان را آغاز کنند.
 
دبیر پنجمین جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با اشاره به تاثیر برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بر خرید کتاب تسهیل‌گران و اعضاء جام گفت: امسال برای نخستین‌بار، نمایشگاه کتاب به‌صورت مجازی برگزار شد، البته بهتر این است که فعالیت‌ها حضوری باشد، چراکه ارتباطات انسانی قوی‌تر است؛ اما امسال چاره‌ای نبود و آن‌طور که بازخوردها نشان می‌دهد، استقبال خوبی از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران صورت گرفت. به 4000 تسهیل‌گر از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بن‌هایی برای خرید کتاب‌ تعلق گرفت که بتوانند کتاب‌های خود و اعضاء جام باشگاه‌هایشان را تهیه کنند.
 
منجزی افزود: با همکاری وزارت ارتباطات نیز تمامی تسهیل‌گرانی که اسم‌شان در سیستم ثبت شده بود، سیم‌کارت رایتل با 50 گیگ اینترنت رایگان دریافت کردند تا بتوانند جلسات خود را از راه دور برگزار کنند.
 
وی اشاره کرد: تسهیل‌گران نیز به‌دلیل شرایط ناشی از کرونا تا اوایل اسفندماه می‌توانند باشگاه‌های جدید را ثبت کنند و به فعالیت‌هایشان ادامه بدهند.
 
دبیر پنجمین جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان عنوان کرد: جلسات کارگاه‌ها با تسهیل‌گران، فهرست‌ کتاب‌های اعضاء جام، کتاب‌فروشی‌های عضو طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی در سایت شبکه ترویج کتابخوانی قرار داده شده است تا کودکان و نوجوانان بتوانند با تخفیف‌های 30 تا 50 درصدی کتاب‌های خود را خریداری کنند و از اطلاعات موجود بر سایت بهره‌مند شوند.
 
منجزی در پایان گفت: تسهیل‌گران جام باشگاه‌های کتابخوانی با مدرسان از راه دور و به‌شکل مجازی در ارتباط هستند و سوالات خود را در جلسات تکمیلی و یا فضای مجازی مطرح می‌کنند. ارتباط اعضاء با تسهیل‌گران و مدرسان متوقف نشده است بلکه فقط نوع این ارتباط‌گیری در قالب دیگری انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها