سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
تکذیب تعطیلی کتابفروشی «کلبه شروق» بعد از درگذشت خسروشاهی

سیدمحمود خسروشاهی، مدیر کتابخانه مرکز بررسی‌های اسلامی و کتابفروشی «کلبه شروق» در قم، با رد برخی خبرها مبنی بر تعطیلی فعالیت‌های این کتابفروشی گفت: بعد از درگذشت استاد سیدهادی خسروشاهی، ما به‌مدت 3 ماه مشغول انجام امور مربوط به حسابرسی کتابفروشی بودیم و «کلبه شروق» هیچ‌وقت تعطیل نشده است.

سیدمحمود خسروشاهی مدیر کتابخانه مرکز بررسی‌های اسلامی و نیز کتابفروشی «کلبه شروق»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با بیان اینکه کتابفروشی «کلبه شروق» به‌شهادت بسیاری از فرهیختگان فقط یک کتابفروشی نبوده و مجموعه‌ای برای محققین و متفکرین فراهم کرده است، گفت: از همان سال 85 که استاد مرحوم خسروشاهی این مکان را برای فرهیختگان راه‌اندازی کرد، نظرشان این بود که نسبت به کتاب‌فروشی‌ها و مراکز عرضه کتاب متفاوت باشد و بتواند به پژوهشگران و نخبگان علمی سرویس فرهنگی دهد.
 
فرزند استاد خسروشاهی ادامه داد: به‌همین دلیل سیاست‌های ایشان این بود که در «کلبه شروق»، از همه تفکرات رسمی و قانونی کشور، کتاب داشته باشیم. گاهی اوقات کتاب‌هایی ازجمله به‌عنوان نمونه آثار مهندس بازرگان یا حتی کتاب‌های انتشارات «احسان» که مربوط به اهل سنت است، برای اولین بار به‌طور کامل به قم می‌آوردند و در کتابفروشی عرضه می‌کردند.
 
خسروشاهی افزود: ایشان معتقد به تبادل افکار و اندیشه‌ها بود و همواره تاکید داشت باید به این افکار پاسخ و جواب داده شود. بنابراین دست به گلچین می‌زد و از مهم‌ترین نشرهای تهران کتاب‌هایی برای «کلبه شروق» خرید می‌کردند.
 
وی ضمن تائید وقفه کوتاهی که بعد از درگذشت زنده‌یاد سیدهادی خسروشاهی در فعالیت این کتابفروشی به وجود آمد، اعلام کرد: چون کتابفروشی با بودجه شخصی ایشان اداره می‌شد، پس از رحلت استاد نیاز به برنامه‌ریزی جدیدی داشتیم و هیچ‌وقت «کلبه شروق» تعطیل نشد؛ ولی از آنجا که با 200 ناشر و اهل قلم کار می‌کرد، باید امورات کتابفروشی را حسابرسی می‌کردیم. به مدت سه ماه به‌سختی این موارد را پیدا کردیم تا تصفیه حساب انجام شود. بعد از تمام شدن امور مالی، مجددا با سیاست‌های قبلی کتابفروشی شروع به فعالیت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها