دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
«گیس‌بریده» داستانی زنانه و واقع‌گراست

«الهام سیدحسینی» ششمین کتاب خود را روایتی زنانه و واقع‌گرا عنوان کرد که مخاطب اردبیلی اثر، شهر خود را در آن خواهد دید و خاطراتش با آن زنده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، «الهام سیدحسینی» که چندی پیش «داستان ضد» را روانه بازار کرده بود (اینجا)، این بار با رمان «گیس‌بریده» در بازار کتاب دوستداران خود را میزبانی می‌کند.

وی در این باره به خبرنگار ایبنا می‌گوید: این اثر سال‌ها پیش متولد شد، اما دلم نمی‌آمد به ناشر بسپارم؛ زیرا به نظرم هر کتابی که متولد می‌شود، به شکلی از دست نویسنده می‌رود و من نمی‌خواستم «گیس‌بریده» را از دست بدهم؛ با این وجود، از آن‌جایی که رمان‌ها هم در زمان مناسب باید چاپ شوند تا به‌اصطلاح کهنه یا بیات نشوند، دل به دریا زدم و این کار بالاخره انجام شد.

سیدحسینی ادامه می‌دهد: «گیس‌بریده» روایت زنی به نام زیباست؛ زنی نازا که در آستانه چهل سالگی به دلیل ازدواج مجدد همسرش، از او طلاق می‌گیرد، به زادگاهش بازمی‌گردد تا پیش عمه‌اش - که پس از مرگ پدر و مادرش او را بزرگ کرده است - زندگی کند. «زیبا» برای شروع زندگی جدید در این شهر کوچک به دنبال بهانه می‌گردد اما شهرِ سرد این بهانه را به او نمی‌دهد یا خیلی دیر می‌دهد.

به گفته این نویسنده، «گیس‌بریده» داستانی زنانه و واقع‌گراست با نگاهی به روایت شهری که مخاطب اردبیلی اثر، شهر خود را در رمان خواهد دید و خاطراتش با آن زنده خواهد شد.

یادآوری می‌شود، الهام سیدحسینی، متولد شهریور 1355 در اردبیل، کارشناس مامایی و نویسنده کتاب‌های «دوست داشتن»، «جای خالی هیجان»، «زبان گنجشک»، «من سلاخ نیستم»، «داستان ضد» و ده‌ها داستان کوتاه‌ چاپ شده در مجلات مختلف است.

رمان 145 صفحه‌ای «گیس‌بریده» در قطع پالتویی ازسوی انتشارات پایتخت در 1000 نسخه و با بهای 25 هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها