سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
نمایشگاه مجازی کتاب به‌صورت نیم‌سالانه برگزار شود

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان قم با اشاره به اینکه در مجموع نمایشگاه مجازی کتاب، برای علاقه‌مندان کتاب به‌خصوص کتابداران، تجربه بسیار خوبی بود، عنوان کرد: امیدواریم این حرکت فرهنگی خوب و نو به‌صورت نیم‌سالانه اجرا شود.

مهدی محمدی‌شجاعی مدیر کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب قم و انتشارات دانشگاه ادیان درباره نمایشگاه مجازی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، گفت: امسال اولین سالی بود که با‌ آرامش تمام در محل کار نشستیم و تمامی کتاب‌های مورد نیاز دانشکده‌ها، مدیران گروه‌ها، دانشجویان و تازه‌های نشر در حوزه تخصصی ادیان و مذاهب را انتخاب و سفارش دادیم.
 
وی اضافه کرد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران اولین تجربه شرکت و خرید کتاب با حجم بالا برای من و همکاران بنده در کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب بود. این رویداد بزرگ فرهنگی در اولین تجربه خود مزایا و نواقصی داشت که از نگاه کتابداری که بیش از ۱۹ دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و بیش از ۱۶ نمایشگاه خارجی بین‌المللی کتاب را تجربه کرده است، به بخشی از آنها اشاره می‌کنم.
 
محمدی‌شجاعی در بیان مزایای نمایشگاه مجازی کتاب تهران پرداخت و بیان کرد: شرکت و حضور بیش از ۱۷۰۰ ناشر داخلی (آمار بالای حضور پررنگ ناشران شهرستانی در نمایشگاه کتاب)، دسته‌بندی موضوعی کلیه کتاب‌ها و امکان جست‌وجوی موضوعی کتاب، ارائه تخفیف ۲۰ درصدی تمامی ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب، عدم نیاز به حضور و رفت‌وآمد و استقرار در تهران، تحویل رایگان کتاب - که یکی از سخت‌ترین بخش‌های خرید کتاب برای کتابخانه‌ها و موسسات، بسته‌بندی و حمل‌ونقل کتاب‌ها بود که با حضور فعال پست، این مشکل هم رفع شده بود - و ۲۴ ساعته بودن نمایشگاه مجازی کتاب، از جمله مزایای این رویداد بود.

وی به نواقص نمایشگاه مجازی کتاب هم اشاره کرد و یادآور شد: اشکالات موجود در قطعی سایت نمایشگاه مجازی کتاب در روزهای اول، حذف سفارش‌ها از سبد خرید درصورت نهایی نشدن خرید به‌دلیل سرعت پایین اینترنت یا خطای سایت، اشکال موجود در ثبت اطلاعات کتاب‌شناختی برخی از کتاب‌های موجود در سایت نمایشگاه مجازی کتاب، ثبت و کسر هزینه مکرر برای خرید یک عنوان کتاب، عدم امکان شرکت در نشست‌ها و گپ‌وگفت با مولفین و ناشران درخصوص آخرین آثار و فعالیت‌ها و عدم ارائه تمامی آثار ناشران در سامانه نمایشگاه مجازی کتاب از جمله نواقص نمایشگاه محسوب می‌شد.

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب قم در پایان تصریح کرد: در مجموع نمایشگاه مجازی کتاب، برای علاقه‌مندان کتاب به‌خصوص کتابداران، تجربه بسیار خوبی بود. امیدواریم با رفع نواقص کوچک و قابل اصلاح، این حرکت فرهنگی خوب و نو به‌صورت نیم‌سالانه اجرا شود تا تمامی علاقه‌مندان کتاب از اقصی‌نقاط کشور بتوانند به منابع مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها