پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
وقف 300 عنوان کتاب به همت واقف زنجانی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان گفت: به مناسبت دهه فجر، یک واقف زنجانی کتاب‌هایی با موضوعات انقلابی، فرهنگی و مذهبی خود را وقف کرد.

محمدتقی فاتحی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با تأکید بر لزوم افزایش آگاهی های عمومی در جامعه، کتاب را یکی از مهمترین ابزارهای رشد آگاهی و دانش عنوان کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان افزود: کتاب، کالایی است که به راحتی در دسترس همگان قرار دارد و به همین خاطر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی امری ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه وقف کتاب یکی از مهمترین و ارزشمندترین مصادیق سنت حسنه وقف است، گفت: ترویج فرهنگ مطالعه به همت، حمایت و برنامه‌های مستمر فرهنگی نیاز دارد که یکی از آن‌ها وقف کتاب است.

فاتحی‌نژاد با اشاره به اقدامات اداره اوقاف برای ترویج وقف کتاب افزود: امسال یک وقف کتاب داشتیم که در قالب آن یکی از خیرین زنجانی به نام بهلول پیری، 300 کتاب وقف کرد.

وی ادامه داد: این کتاب‌ها شامل کتاب‌های انقلابی، فرهنگی و مذهبی هستند که با توجه به موضوعیت آن‌ها  در مساجد و بقاع متبرکه در دسترس قرار گرفتند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان همچنین با اشاره به فعالیت یکی از خیرین در تعویض قرآن‌های فرسوده آستان مقدس امامزادگان بیان کرد: در این بخش نیز اهتمام خیرین بر تعویض قرآن‌ها و کتاب‌های ادعیه فرسوده بوده و خوشبختانه مشارکت خوبی در این بخش وجود دارد.

وی با دعوت از خیرین برای اهتمام در این بخش گفت: مردم، خیرین، مسئولان، مدیران، ناشران، فرهیختگان و نویسندگان استان می‌توانند حتی با وقف یک جلد کتاب، واقف باشند و کتاب‌های وقفی مطابق نیاز مردم انتخاب شده است و از کتابخانه‌های عمومی استان، در کتابخانه‌ها توزیع خواهد شد.

فاتحی‌نژاد گفت: آثار علمی و کتاب‌های متعددی در کتابخانه‌ها وجود دارند که منشأ آن‌ها وقف و منابع وقفی است، از طرفی این نوع وقف بسیار ماندگار است.

بهلول پیری، خیر زنجانی نیز درباره اقدام خود در وقف کتاب‌ گفت: فرهنگ مطالعه بسیار ارزشمند و مقدس است و ترویج فرهنگ وقف کتاب ازجمله گام‌های مؤثر در دستیابی به آن محسوب می‌شود.

این واقف زنجانی با اشاره به نیازهای جامعه در بحث مطالعه افزود: خیرین و واقفان باید به موضوع کتاب و کتابخانه توجه بیشتری داشته باشند، زیرا نیاز جامعه در این حوزه همچنان رو به افزایش است.

وی با اشاره به موضوعات کتاب‌های وقف شده خود گفت: با توجه به آغاز دهه فجر و نیازی که در زمینه انتقال ارزش‌های انقلاب دیدم، یک سری از کتاب‌هایی که مربوط به دوران انقلاب بود را وقف کردم.

پیری افزود: کتاب‌های وقف شده شامل 300 کتاب قدیمی در موضوعات انقلابی، فرهنگی و مذهبی است که در مساجد و بقاع متبرکه و کتابخانه‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این واقف زنجانی با تأکید بر تشویق جامعه به انجام وقف کتاب اضافه کرد: وقف در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی از فقر فرهنگی جلوگیری خواهد کرد و باید در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، در استفاده از منابع  وقف و تشویق افراد به وقف در این حوزه، فرهنگ‌سازی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها