چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
ثبت 29576 درخواست فیپا در 4ماه/ افزایش درخواست صدور فیپا در نیمه دوم سال

معاون کتابخانه ملی ایران با بیان این مطلب که از مهر تا دی‌ماه،‌ 29576 درخواست فیپا در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ثبت شده است، گفت: فرآیند صدور فیپا در شرایط کرونا و دورکاری، متوقف و حتی کُند نشده است.  

فریبرز خسروی، معاون کتابخانه ملی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره آمار ثبت درخواست فیپا در شرایط کرونایی بیان کرد: طبق آمار، از مهر تا دی‌ماه،‌ 29576 درخواست فیپا در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ثبت شده است. میانگین 7394 درخواست در هر ماه، و اگر این درخواست‌ها را در 20 روز کاری در نظر بگیریم، تقریبا هر روز 370 عنوان درخواست فیپا دریافت شده است.
 
وی افزود: با توجه به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در نیمه دوم سال، درخواست برای دریافت فیپا افزایش پیدا خواهد کرد.
 
معاون کتابخانه ملی ایران عنوان کرد: با توجه به اینکه شرایط صدور فیپا به‌صورت الکترونیکی ممکن است و همکاران سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران می‌توانند به‌صورت دورکاری درخواست‌ها را بررسی کنند؛ به‌همین دلیل برای تسریع در زمان صدور فیپا، تعداد همکاران دورکار افزایش پیدا کرد.
 
خسروی ادامه داد: فرآیند صدور فیپا در شرایط کرونا و دورکاری، متوقف و حتی کُند نشده است.  
 
وی درباره اقدامات جدید سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در حوزه صدور فیپا گفت: ایده‌هایی از قبیل امکان تفکیک درخواست‌های فیپا از مبدا و حفظ این تفکیک تا پایان کار برای کتاب‌های کودکان، کتاب‌های آموزشی و تخصیص زمان متناسب با نوع درخواست، ازجمله اقدامات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است که اکنون در دست بررسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها